over MIM condensator probleem

voor mijn geval is het een non-inverter sc versterker, input signaal in de non-inverter einde, en Cs heeft een eind de grond (in de omvormer einde, Av = 1 Cs / CF), dus Av is erg gevoelig voor Cs dwalen dop (naar GND), een ander advies?en kunt u duidelijker spreken over mijn bovenstaande vragen?

lhlbluesky wrote:

Ik gebruik toren 0.18um 4LM technologie voor mijn circuit design, heeft iedereen gebruikt deze technologie ooit tevoren?hier, Ik heb een vraag: voor MIM condensator (cmim_hc), zijn positieve polariteit gebruikt TOP_M (het hoogste niveau metaal), M3, M2 en negetive polariteit gebruikt M3, M2, als ik een versterker met sc single-ended output ontwerp, Zie de Cs en moeten goed overeenkomen, voor ex: Cs = 8C0, CF = C0, dan, Av = 1 Cs / CF = 9, in lay-out ontwerp, gebruik ik een pet array van 5x5, met condensator C0-eenheid, de innerlijke 3x3 array voor Cs en Cf, de buitenste 16 C0 voor dummy-cap, maar nu, door kaliber PEX postsimulation lay-out, ik vind dat de parasitaire pet van zowel positieve als negetive polariteit zeer groot is, voor C0 = 500fF, parasitaire pet kan hebben 150fF of zo, dan, Av = 1 (Cs Cparasitic) / CF, de winst groter wordt dan verwacht, ik verbeterde mijn lay-out voor enkele dagen, maar nog steeds niet goed.Ik wil weten, hoe mijn ontwerp of de lay-out vast te stellen de parasitaire pet van Cs en Cf voor zowel positieve als negetice polariteit, dank afnemen.kan iemand me helpen?

CS is de bemonstering condensator, en CF is de feedback condensator, bovendien, wat betekent "pocket" cap bedoel?waarom het nodig is voor de oneven aantal alleen?gebruik ik ook een N-goed onder de kap array, maar slechts een beetje verbetert, en wat betekent dat de hulp-versterker?en hoe verdwaalde condensator gedood bYthe bewaker?kunt u spreken duidelijker?bedankt.

Ik denk dat als Cs heeft parasitaire pet, moet Cf parasitaire pet hebben ook.De parasitaire kap van iedere C0 is hetzelfde.So (8C0 8 Cpara) / (C0 Cpara) = 8.

Ik weet niet wat je CS en CF betekenen.Maar u
te rijden de bodemplaat (waar verdwaalde capaciteit meestal
woont) en overname-kritische signaal uit de top (of
centrum) plaat.U kunt nog steeds een aanzienlijke fringing capaciteit
uit de bovenplaat en enige afstand te houden afstand zal vaststellen
dat als je een even aantal platen.Oneven aantal,
U kunt een "pocket" cap heeft dat geen niet-through
(verdwaalde) capaciteit.

Als je niet kan elimineren, maar zorg over, substraat capaciteit
je zou kunnen rijden een goed regio eronder, met
een extra versterker in fase maar niet in de waarde signaal
pad, om zo te elimineren een voltage-verschil en opladen
verlies; de capaciteit is er nog steeds, maar "vermoord" door de bewaker.
Vergelijkbaar met het gebruik triax kabel voor ultralow lekkage metingen.

L

lhlbluesky

Guest
Ik gebruik toren 0.18um 4LM technologie voor mijn circuit design, heeft iedereen gebruikt deze technologie ooit tevoren?

hier, Ik heb een vraag: voor MIM condensator (cmim_hc), zijn positieve polariteit gebruikt TOP_M (het hoogste niveau metaal), M3, M2 en negetive polariteit gebruikt M3, M2, als ik een versterker met sc single-ended output ontwerp, Zie de Cs en moeten goed overeenkomen, voor ex: Cs = 8C0, CF = C0, dan, Av = 1 Cs / CF = 9, in lay-out ontwerp, gebruik ik een pet array van 5x5, met condensator C0-eenheid, de innerlijke 3x3 array voor Cs en Cf, de buitenste 16 C0 voor dummy-cap, maar nu, door kaliber PEX postsimulation lay-out, ik vind dat de parasitaire pet van zowel positieve als negetive polariteit zeer groot is, voor C0 = 500fF, parasitaire pet kan hebben 150fF of zo, dan, Av = 1 (Cs Cparasitic) / CF, de winst groter wordt dan verwacht, ik verbeterde mijn lay-out voor enkele dagen, maar nog steeds niet goed.

Ik wil weten, hoe mijn ontwerp of de lay-out vast te stellen de parasitaire pet van Cs en Cf voor zowel positieve als negetice polariteit, dank afnemen.

kan iemand me helpen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back