over micro voedingsontwerp

P

puyeng

Guest
Ik zou willen vragen of iemand de geschikte bias circuit (met opstarten) voor micropower design weten.de standaard topologie (voor sterke inversiong) gebruikt nu voor de huidige ongeveer 45 Namp, maar er is een probleem met de snelheid en stabiliteit.de SR -en SR-zijn zeer verre van symmetrisch, het ergste is dat de afwikkeling van tijd zeer slecht is (ongeveer 2 ms).
is er een manier om dit op te lossen?bedankt!

Sinds het schema van uw schakeling is niet beschikbaar, mijn opmerking is alleen voor referentie.Maar 45nA laadstroom in 2ms lijkt redelijk, omdat het opstarten huidige is te klein.De opstart tijd zou kunnen worden verminderd door een verhoging van het opstarten van stroom.

Hoi,
Ik heb geprobeerd om een contantgm voor generatin van partijdigheid gebruik lopende zo laag als 100nA.En ik ben met behulp van de formule gegeven door Vittoz in zijn krant.

I = thermische spanning * Ln (K) / R

Het probleem dat ik tegenkwam was toen we ontworpen voor 100n was het geven van 150N.
Gebruikt u gm / Id methedology te ontwerpen.We zijn ook gaan er doorheen.
Gebruikt u EKV modellen voor simulatie, wat simulator are u gebruikt.

Hi ambreesh
Als u wilt terug 100nA, moet je voor het afstemmen van het circuit.
Ik hoorde gm / Id methode en geprobeerd, maar ik gebruik gewoon vierkante wet of eenvoudige zwakke inversie benadering.
Aangezien ik geen EKV-model hebben, heb ik niet gebruikt.Hspice is mijn favoriete simulator.

Hi paulux,

Ja we moesten fijn afstellen.Maar 50% stijging van de huidige was een tegenslag.
Ik probeerde het in 2 verschillende gieterijen en verschillende techonology.En waargenomen in beide geval.We zijn nog steeds proberen te debuggen de kwestie.Een daarvan was gesimuleerd in Spectre en andere in HSPICE.
De papieren we gelezen hebben, geen melding dat zwakke inversie vereist een goede referentie stroom.
Kent u enig materiaal dat gesprekken over opamp ontwerpen in zwakke inversie en ook vertellen hoe swing input-, output-swing en andere parameters kunnen worden voorspeld.

Mag ik weten welke papieren u verwijst in uw ontwerp?Of vind je het erg om je schema's bieden?Het probleem kan niet te wijten zijn aan opamp.

Ik vergeet de exacte titel van het papier op dit moment ..... de titel is .....
"Een volledig Differential 1.5v Low-power CMOS operationele versterker ....." van de IEEE
Als u de exacte titel kunt vinden, kunt u ons ook laten weten.

Maar ik ben niet zeker of deze versterker aansluit bij uw Micro Power ontwerp.

Hi ambreesh,

we eigenlijk niet gm / Id methode echt gebruiken in de berekening van de aspect ratio, we gebruiken voor de raming over de wijze waarop de parameters kunnen worden verhoogd / verlaagd tot de spec krijgen wilde.
we gebruiken HSPICE.Het is heel moeilijk om het resultaat van de berekening af te stemmen op de simulatie resultaat.dus na berekening, meestal we altijd schatten onszelf en simuleren herhaaldelijk.het resultaat van apparaat karakterisering lijkt zeer verschillend van die van simulatie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back