over k-waarde (stabiliteit)!

Z

zyunknown

Guest
Hallo, Ik heb een vraag over de stabiliteit analyse van de ontwerpen van twee LNA. De bandbreedte eis van een LNA is 50MHz-1GHz. Een andere is van 10GHz-16Ghz.The bijgaande twee diagram is mijn K-waarde stabiliteit analyse. Would u pls. geef me wat advies over als mijn staboty analyse is OK? Dank bij voorbaat!

Uw circuit kan oscilleren rond 6 GHz en het kan verzadigen uw circuit zelfs de moeilijke deze frequentie is buiten band .. Een LNA moet uncondictionally stabiel anders over zeer grote band na LNA en Mixer, een aantal sporen zal uw ontwerp beïnvloeden.

[Quote = BigBoss] Uw circuit kan oscilleren rond 6 GHz en het kan uw circuit zelfs de moeilijke deze frequentie is buiten band verzadigen .. Een LNA moet uncondictionally stabiel anders over zeer grote band na LNA en Mixer, een aantal sporen zal uw ontwerp beïnvloeden. [/Quote] Bedankt, maar ik nog steeds af over het frequentiebereik waarin de K-waarde moet worden gesimuleerd en gericht op. Voor de LNA met de band van 50M ~ 1G, wat voor soort frequentiebereik moet worden opgemerkt? 1M ~ 10G is ok of niet?

[Quote = zyunknown] Bedankt, maar ik nog steeds af over het frequentiebereik waarin de K-waarde moet worden gesimuleerd en gericht op. Voor de LNA met de band van 50M ~ 1G, wat voor soort frequentiebereik moet worden opgemerkt? 1M ~ 10G is ok of niet? [/Quote] Ik over het algemeen controleer de stabiliteit factor tot 100Ghz voor een LNA.100Ghz kan te veel lijken, maar als er een oscillatie ergens anders, deze drager kan de LNA dwingen tot verzadiging, en dat is de reden waarom lineariteit zal sterk dalen.

[Quote = BigBoss] [quote = zyunknown] Bedankt, maar ik nog steeds af over het frequentiebereik waarin de K-waarde moet worden gesimuleerd en gericht op. Voor de LNA met de band van 50M ~ 1G, wat voor soort frequentiebereik moet worden opgemerkt? 1M ~ 10G is ok of niet? [/Quote] Ik over het algemeen controleer de stabiliteit factor tot 100Ghz voor een LNA.100Ghz kan te veel lijken, maar als er een oscillatie ergens anders, deze drager kan de LNA dwingen tot verzadiging, en dat is de reden waarom lineariteit zal sterk dalen. [/quote] Dank je wel! Nog twee vragen: 1.Hoe over de stabiliteit in de lage frequentie? Moet ik rekening houden met de stabiliteit van DC tot de hoge band? 2. Wat voor soort K-waarde zal zijn OK? Ik denk dat het niet genoeg dat K is net groter is dan 1, wat dacht je van groter dan 1,05 of 1,1?

Hi, Over de stabiliteit factor, wat heb je voor soort gebruiken? Als het Rollet K factor, zoals digitale overweging is, K> 1 = stabiel, K <1 = instabiel. Er is geen verschil tussen K = 1.01, 1.1 10 of 100. Ze vertellen dat uw versterker stabiel is. Als het 'mu' factor, hoe groter de mu factor, des stabiliteit uw circuit. Hoop dat dit helpt, DYL

[Quote = zyunknown] Dank je wel! Nog twee vragen: 1.Hoe over de stabiliteit in de lage frequentie? Moet ik rekening houden met de stabiliteit van DC tot de hoge band? [/Quote] Ja, de stabiliteit moet worden beschouwd van DC tot zeer hoge frequenties. [Quote = zyunknown] 2. Wat voor soort K-waarde zal zijn OK? Ik denk dat het niet genoeg dat K is net groter is dan 1, wat dacht je van groter dan 1,05 of 1,1? [/Quote] als de stabiliteit factor is gelijk aan 1, in dit geval het systeem "kan" oscilleren met een aantal belasting en bron impedanties (voorwaardelijke stabiliteit). Onder deze circumtance, kunnen sommige fine tuning helpen ... Maar beter geval de stabiliteit factor nadert de eenheid te voorkomen en de ver deze weg zoveel mogelijk. Maar een andere opmerking: Minder dan eenheid wil niet zeggen dat het circuit absoluut zal oscillate.But dit geldig is ongeveer k = 1 zone .. Maar de stabiliteit minder dan veel van de eenheid zal het circuit potenatially instabiel ...

Hoi, ik wil toevoegen een punt .. Zorg ervoor dat K> 1 voor DC om uw 10 * band atleast .... bcos generaly hoger frequenscy oscillatie niet valt in je band van interest.but lager zal vallen in je band ... Laten we zeggen dat hogere orde harmonischen Dankzij

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back