Over Instellen van het alarm ...

D

darthvader1

Guest
Hello guys! Ik heb een project dat over de digitale alarm clock.I hebben bereikt creëren klok en vga parts.But nu, ik heb een issue.I niet kon slagen hoe u de tijd en alarm.I ben met behulp van Spartaanse 3E ingesteld en ik heb gedacht dat ik kan het alarm en klok cijfer voor digit.So te stellen, ik heb 4 spelden voor sommatie toegewezen en ik de resultaten gaf tot zeven segment leds.However, toen ik sommatie pinnen te gebruiken, het geeft de resultaten alle leds en dat is de reden waarom Ik kan niet alarm cijfers die door digit.My belangrijkste doel hier is dat wanneer ik op de knop drukt, licht deze op een geleid en sla de sommatie resultaat naar deze specifieke geleid en doe het voor 4 leds. (Zelfde idee voor het instellen van klok) Iedereen die enig idee heeft over hoe u dit probleem of een suggestie vast te stellen voor een andere manier? dank u

Een eenvoudige manier om de klok in te stellen is het toepassen van een snellere klok dan 1Hz tot de seconden ingang teller. Als u van toepassing 60Hz, zal de notulen vooraf een keer per seconde. Met 3600Hz, zal de uur van tevoren wordt een keer per seconde. Je zou ook kunnen gelden een 1Hz klok te selecteren op de uren of minuten. Je kan gebruik maken van een schakelaar om de snelle klok staat te stellen de uren en een tweede schakelaar is ingesteld op de snelle klok om de minuten in te stellen in te schakelen.

dank u voor uw suggestion.I blijft mijn project door het gebruik van dit idee
Een eenvoudige manier om de klok in te stellen is het toepassen van een snellere klok dan 1Hz tot de seconden ingang teller. Als u van toepassing 60Hz, zal de notulen vooraf een keer per seconde. Met 3600Hz, zal de uur van tevoren wordt een keer per seconde. Je zou ook kunnen gelden een 1Hz klok te selecteren op de uren of minuten. Je kan een schakelaar gebruiken om de snelle klok staat te stellen de uren en een tweede schakelaar is ingesteld op de snelle klok staat te stellen de minuten in te stellen.

Ik heb gedaan project RTC en heres de code op mijn website: [url = http://www.vhdlcodes.com/2011/01/rtc-on-fpga-with-manual-set.html] All About VHDL codes, PCB ontwerpen en AVR:. RTC op FPGA met handmatige set synthesizeble VHDL-code [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back