over input offset spanning

S

shmilyzhyao

Guest
Hallo, iedereen.Ik ben verward over het concept van de input offset spanning.
Ik ontwierp een volledig gedifferentieerde OTA.Ik weet dat de input offset spanning is altijd in lay-out als gevolg van de unsymmetry of andere niet-idealities.Maar wat ik doe is gewoon het ontwerpen van dit circuit en simuleren door Hspice, die niet gerelateerd is aan de lay-out procedure.Noodzaak vind ik de input offset spanning van het circuit voor het meten van een AC prestaties zoals open lus winnen?
In een woord, is de input offset spanning bestaan in de orde van SPICE simulatie?Zo ja, wat is de oorzaak?
Kan iemand mij helpen?
THX bij voorbaat!

Hoi,
In ieder eindversterker, de offset kan worden systematische of dynamisch.Degene die u bedoelt, is de systematische compenseren en de goede layout methoden moet je helpen minimaliseren.Echter, de dynamische gecompenseerd kunnen worden, omdat van de random-effecten, zoals geluidsoverlast.U moet bij het simuleren en controleren op dit soort compensaties.

Een ding wat je kunt doen, is om een ingang op een referentie-niveau en kunnen de andere ingang langzaam (een oprit van 10u), dan controleert de output.De output moet nul zijn, wanneer zowel de ingangen geworden gelijk, indien er sprake is van enige mV van verschil met O / P op nul, dan moet je compenseren.

Groeten,
Minimum leeftijd

Hoi, Minimum leeftijd.Bedankt voor uw antwoord.
Ik volgde je methode en kreeg dat er geen compensatie zijn.De uitgangsspanning is nul wanneer het trekken van alle ingangen zijn VDD / 2.Is het goed?
Groeten

Hoi,
Ik denk dat je dit hebt gecontroleerd met behulp van een voorbijgaande sim setup.
Ook controleren met een dc vegen, waarbij u sweep 1 ingang (en andere als constante).Dit zal ook helpen bij het analyseren van de offset.U kunt ook controleren of er sprake is van enige hysteresis komen in beeld.
Tenzij uw circuit is perfect moet je zien offset (atleast compensaties in de orde van 1mV-2mV).

Groeten,
Minimum leeftijd

Hy
Als u wilt dat een idee te hebben over de input offset spanning tijdens Spice simulatie moet je invoeren parameter dispertion van je technonogy en verder te gaan naar een Monte Carlo simulatie

Ik dank u allen.Ik ben het eens met timo67.Ik denk input offset spanning wordt alleen de afwijking in het proces.En als we willen simuleren, we moeten gebruik maken van Monte Carlo simulatie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back