over de Schottky diode.

I

ilikebbs

Guest
In sommige circuit, ik zie dat een Schottky-diode werd gebruikt in voeding.
Het circuit verbindt als volgt:
Vcc Schottky --- --- macht IC's pins
iedereen kan uitleggen waarom dit te doen?

Thanks and Regards!

Salam

De Schottky diode is zeer snel schakelen diode, en de meeste van haar op verzoeken gebruik maken van het pand.

Sphinx

Bedankt
Ik weet dat snelle switch is een kenmerk van de Schottky diode.
In hot swap toepassing kan maken van het apparaat uit te schakelen of vermogen op dan directe verbinding?
Is het goed?
Bedankt voor verder advies.

Hoi,Ik denk dat er 3 redenen om dat te doen:

-bescherming tegen voeding omkeren
-het is zeer snel
forward spanningsdaling ~ 0.1V (meestal ~ 0.7)

In hot swap toepassing, snel functie van Schottky diode kan het apparaat uit te schakelen of vermogen op dan directe verbinding?
Is het goed?

Groeten

EEHardware wrote:

Ik denk dat het de bescherming van toepassing.

gevolg van de snelle omschakeling van de Schottky-diode wordt gebruikt ter bescherming van het circuit

Het is goed voor de batterij toepassing waar een laag vermogen een lage spanning beschikbaar zijn om de polariteit inversie te voorkomen.
De lage directe spanningsval (in de meeste gevallen minder dan 400mV) is de sleutel.Ik denk dat de snelle kenmerken voor deze toepassing niet belangrijk is.

Lollo

Meestal verbinden we ons met MCU met Zener diode in voorwaartse vertekenende.Als er een veranderende polariteit gebeurt, is het afhankelijk van de omgekeerde vertekenende spanning op Zener spanning op de IC te beschermen.Als het niet verder gaan dan de omgekeerde vertekenende spanning, waardoor we onze IC kunnen beschermen.

De bovenstaande verklaring juist?Geef commentaar aan mij.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back