over de rimpel afwijzing voor spanningsregelaar

C

cetc1525

Guest
hoe de verbetering van de rimpeling afwijzing van een spanningsregelaar?
Dit is een belangrijk voor een voltage regulator.
gebruik van een kap.op de feedback netwerk of vermindering van de erramp huidige?

Filter zowel de input en output met grote en kleine condensatoren.Gebruik bijvoorbeeld 0,1 uf uf en 47 op de input en output van de regulator.

Als je een goede referentie spanning hebben, moet de toezichthouder hebben enougth bandbreedte in de feed back netwerk om input rimpelspanning annuleren.

Bastos

Een andere truc is om twee toezichthouders gebruiken in een rij.De eerste druppels de spanning op een tussenliggende waarde die de tweede nog kan functioneren op.

moderator, uw suggestie is het gebruik van een pre-regulator, hè?
Ik heb net een Zener diode gebruiken als mijn referentie, de comman NPN-pair opamp voor de erramp.It 's rimpeling afwijzing is slechts 47dB.

Ik was suggereren met behulp van twee lage drop-out IC toezichthouders.Een andere truc is om de rimpel te verminderen in de regelgevers met grotere condensatoren voor de toezichthouders.Ik heb diverse malen bewerkt commerciële leveringen door het toevoegen van meer condensatoren.

Een andere truc met huisgemaakte toezichthouders met versterkers op maximaal vermogen is met de referentie gevoed door de input en dan macht van de output.Dit wordt gedaan met weerstand-diode netwerken.

U kunt proberen de uitgang van de grotere condensator met een kleinere ESR weerstand te verbeteren rimpeling.
Wanneer u parallel twee condensatoren, zal de capaciteit toenemen en ESR zal ook afnemen.

Akkoord,
U kunt cascade twee LDO en / of
verhoging belasting cap

jullie allemaal praten over de buitenkant van een regulator.but ik wil weten kan ik het verbeteren van het binnenste van de IC?

De sleutels van goede voorziening afwijzing zijn:

1.Hoge bandbreedte
2.Hoge pieken
2.Goede PSSR van de fout versterker

In het algemeen LDOS lijden van arme afwijzing te wijten aan de pas element wat meestal een PMOS, als je kunt omgaan met hogere spanningsval, kunt u overwegen een NMOS als een pass element.

Dag

sommige boeken zeggen met behulp van een NMOS moet gebruiken extra spanning soepel?

Om een lage drop voltage regulator NMOS met behulp van een transistor als pass-element, moet u gebruik maken van een DC / DC Converter (zoals kosten pomp) in ordet aan een hek spanning hoger is dan de afvoer spanning te genereren; op deze manier kunt u het bereiken van een zeer lage drop VREG maar over het algemeen de onderste is de druppel, de armere is de SVR.Een NMOS is natuurlijk minder beïnvloeden door de levering geluid (lijkt het drain-gate spanning in plaats van de bron-gate spanning als in PMOS toezichthouders), maar rijden via een DC / DC Converter gegenereerde spanning genereren veel problemen.

Dag

Wat is de condensator waarde die u hebt toegevoegd op de chip op de regulator output?
Nomally, is 200 ~ 500pF nodig.
Ik denk niet dat de AMP u gebruikt moet een groot BW.

pls verwijzen naar IEEE papier:

'Een Precieze On-Chip Voltage Generator voor een Gigascale
DRAM met een Negative Word-Line Scheme '

IEEE JOURNAL OF SOLID-State Circuits, VOL.34, NO.8 augustus 1999

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back