over de PGA van CMOS-beeldsensor

L

lhlbluesky

Guest
Als de gain bereik van PGA (gebruikt in CMOS image sensor) is 1 ~ 9, dan is voor de sensor van de kleine (bijvoorbeeld 300.000) pixel array, is het dat kleinere gain bereik moet worden gebruikt, zoals 1 ~ 2, en voor de sensor van grote (bijvoorbeeld 10000000) pixel array, is het dat grotere gain bereik moet worden gebruikt, zoals 7 ~ 9? Heb ik gelijk? pls geef me wat advice.thanks alles.

Wat bedoel je met PGA, en de winst assortiment? Ik heb een doctoraat in de CMOS-beeldsensor ontwerp en ik ze ontwerp voor een leven, maar ik ben er niet zeker van wat je vraagt. Welk type CMOS-sensor? Is het gewoon de sensor je reffering aan, of is het een sensor geïntegreerd in een camera?

Het is een sensor (algemeen) geïntegreerd in een camera.and PGA is programmeerbaar krijgen amplifier.gain range verwijst naar vergroting bereik.

De sensor is een chip met een een reeks van pixels, niets meer (nou ja, adres decoders en output versterkers, enz.). Een camera is een sensor met het aanpakken, met een kloksnelheid, verwerking etc. De mognification is een optische verschijnselen en heeft niets te maken met versterking. Digitale zoom is in principe foto bijsnijden. Waar is deze versterker in de PGA citcuit? is het na de analoge uitgang van de sensor (in de camera)? Als het is, ik neem aan dat is gewoon een soort van contrast controle (of winst), indien correct bevooroordeeld een witbalans.

[Quote = lhlbluesky] pixel uit --- --- PGA ADC ---- digitale verwerking [/quote] Dus het is na de analoge uitgang van de sensor, raadpleeg dan mijn vorige post.

lhlbluesky, haw-haw, moet je hebt dit probleem in onze wekelijkse onderwerp discussion.In onze CIS Chip, Digital Programmble Gain versterker wordt gebruikt als een kleur adjust.After de Bayer Pixel de fotostroom te zetten in de daling van de opslag node, de R en B pixel uitgang zijn readouted door de bovenste bus van het GOS, terwijl de G-pixel worden gedaan door de lagere bus. Omdat de kleurbalans vaak een van de belangrijkste functie van onze chip, zal de DPGA fungeren als een analoge multiplier, die het signaal kan veranderen zonder de DSP-verwerking. Het oorspronkelijke ontwerp afkomstig van de CCD-analoge front-end circuit.as voor de verschillende gain bereik (1-3,2-6,3-9), dat is gewoon gericht op verschillende verlichting staat, niet de grootte van pixel array.

[Quote = zhaoshibin] moet je hebt dit probleem in onze wekelijkse onderwerp discussie. [/Quote] Sorry, is er zoiets als wekelijkse onderwerp discussie? Waar is het? Bedankt

De PGA winnen heeft niets te maken met de sensor array size. Wanneer u de ISO-gevoeligheid van uw digitale camera te veranderen, bent u in principe het afstellen van uw PGA krijgen. Bij weinig licht de sensor uitgangen zijn laag en de volledige ADC resolutie van het signaal wordt versterkt door de PGA te krijgen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back