Over Current Sensing

C

CMOS

Guest
Ik ben bezig met een microcontroller gebaseerd project waarbij ik nodig om zin stroom die door een belasting.Als de huidige verhoogt 30mA, ik moet onderbreken de uC met hoog naar laag overgangsperioden.Ik probeerde het maken van verschil met versterker LM324 naar de drop gemaakt over 1Ω weerstand ingevoegd serie met de belasting te versterken.Het verschil amp.wordt gevolgd door een comparator.Maar het niet werkt als de maximale output LM324 kan geven is in de buurt van 3.5V bij Vcc = 5V.Ik moet atleast 4V uitgang zodat op veilige kant en vermijden valse onderbreken veroorzaakt als gevolg van logische 1 wordt opgenomen op logische 0 in de buurt van drempels.

Ik weet dat ik kan ik doen met behulp van het spoor-to-rail uitgang op-amp als TLC2272 maar die zijn kostbaar en moeilijk te vinden in de lokale markt.

Kan iemand me helpen bij het ontwerpen van dit met lage kosten methoden?

Als u een discrete comparator gebruikt, kunt u proberen om de spanning van vergelijking (een van de ingangen van de comparator).
Als uw comparator is de eigen I / O-input-poort van de microcontroller, een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om een pull up weerstand (of een resistief divider gebruiken met een pull-up weerstand) in de productie van de LM324, op zodanige wijze dat u verandert de spanning venster positie van de versterker spanning.Bijvoorbeeld, kunt u de output variëren van 1V tot 3V, of 2-4V of 3-5V ...ja, moet u alleen gebruik maken van de reeks waarmee de juiste werking van de comparator.

Ik hoop dat het u kan helpen ...indien niet, klik dan geholpen om mij een aantal punten!

Er zijn vele soorten van spoor-to-rail uitgang op-amp.
naar
http://www.google.com/search?hl=zh-CN&newwindow=1&q =% 22rail-to-rail% 22 pdf & lr =

Als LM324 stijging tijd genoeg is voor u - een comparator op die opamp en vermijd overbodige onderdelen (oiffset spanning te worden gecontroleerd).
Kan ook introduceren lichte hystheresis voor een goede detectie.

Voor iets meer dan de huidige-sensing elke opamp zal worden OK ..
Neem een kijkje op de bijgevoegde foto ..
Zoals de referentie spanning (in dit geval) dit circuit gebruikt 1.5V, en 0V of 5V uitgang voorzien, heeft hij een BJT ..
Close to 30mA (1.5V) de comparator zal oscilleren, dus u kunt toevoegen 1 kOhm weerstanden in serie met beide ingangen, en 1MΩ weerstand tussen haar outpit en ( )-ingang (hysteresis) ..
Groeten,
IanP
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hi Ian,
Ik zal voeren dat circuit en laat u weten wat de resultaten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back