over clock gating

M

mahboobulhaque2004

Guest
wat is clock gating fout?
wat is de betekenis van de AND-poort in de klok gating?

wordt in het onderwijs mijn eerste reactie is DO YOUR OWN Huiswerk, maar op hetzelfde moment ik graag mensen helpen, poorten fout wordt veroorzaakt door poort pulsen wordt vertraagd door een netwerk

omdat van en gata klok venstertijd er kansen gliches klok die uiteindelijk wordt gevoerd flip flop

he
Klok gating is een manier van verstrekking van controle-signaal in een sequentieel systeem.
Bijvoorbeeld, als we willen een flip-flop werk alleen op bepaalde tijdstippen direct daarna klok doorlopen kan worden en omheind met een controle signaal dat hoog zal gaan alleen in die timing-interval.
Dat gezegd hebbende, klok gating is een slecht idee te gebruiken (om meerdere redenen, zoals vertraging door en poort die leiden tot synchronisatie problemen). Er zijn elegantere manieren zijn om signals.For voorbeeld geven, in een D-flop en de input signaal (de D-signaal) met de controle-signaal en laat klok komen om het te ungated.
Hoop ik maak mezelf Verwijs clear.Please om een tekst over Digital Design voor meer informatie.Groeten
Tronix
Last edited by Tronix op 08 februari 2007 14:31, edited in totaal 1 keer

Ik ben het eens met Tronix.Klok gating is een methode om te controleren Teenslippers via hun klok terminals.Althogh eenvoudig, Klok gating is niet wenselijk omdat het de synchrone circuit gedeeltelijk asynchrone maakt.

The Joy of Electronics schreef:

Ik ben het eens met Tronix.
Klok gating is een methode om te controleren Teenslippers via hun klok terminals.
Althogh eenvoudig, Klok gating is niet wenselijk omdat het de synchrone circuit gedeeltelijk asynchrone maakt.

Een AND-poort is vereist klok gating omdat u behoefte om de klok alleen wanneer ur venstertijd stuursignaal is AAN ..... toestaan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back