over CDMA

I

isuranja

Guest
Hoi,
Iedereen kreeg over CDMA notities of books.Please laat het me weten hoe kan ik meer informatie over CDMA
Groeten,
Isuaranja.

CDMA staat voor Code Division Multiple Access

Ik denk dat je moet leren Spread Spectrum de eerste plaats, omdat het de fundamentele theorie voor CDMA.Je zou zeggen CDMA is slechts een vorm van communicatie protocol, zoals GSM die TDMA methode ultilizing, ook AMPS.

In Spread Spectrum, er zijn zoveel methode om uw vervoerder verspreiding in grote bandbreedte vervoerder, die bijna ingebed onder lawaai vloer.
1.Pseudo Code Verspreiding, bijvoorbeeld BW van Carrier = 1 / T datasnelheid, dan als vermenigvuldigen zeer hoge datasnelheid orthgonal code met data rate TC, dan BW is verspreid
2.Frequency Hopping, wat betekent dat uw vervoerder wordt willekeurig weergegeven in het bijzonder Wide BW, waardoor het als Spreading
3.Tijd Hopping, net willekeurig verschijnt en verdwijnt in de tijd domein.

In de Code Division Multiple Access (CDMA)-systemen voor alle gebruikers zenden in dezelfde bandbreedte
tegelijkertijd.Communicatie volgens deze concept zijn "spread spectrum-systemen''. In dit
transmissie-techniek, is het frequentiespectrum van een data-signaal verspreid met behulp van een code ongecorreleerd
met dat signaal.Als gevolg van de bandbreedte bezetting is veel hoger dan nodig.De codes worden gebruikt voor
verspreiding van een lage cross-correlatie waarden en zijn uniek voor elke gebruiker.Dit is de reden dat een
ontvanger die kennis over de code van de beoogde zender heeft, is in staat de selectie van de
gewenste signaal.
Een aantal voordelen zijn:
Lage spectrale vermogensdichtheid.Als het signaal wordt verspreid over een groot frequentie-band, de Power
Spectrale vermogensdichtheid wordt steeds zeer klein, dat doen andere communicatie systemen niet lijden onder deze
soort van communicatie.Maar de Gaussian Noise level toeneemt.
Interferentie beperkte operatie.In alle situaties het hele frequentie-spectrum wordt gebruikt.
Privacy om een onbekende willekeurige codes.De toegepaste codes zijn - in beginsel - aan een onbekende
vijandig gebruiker.Dit betekent dat het nauwelijks mogelijk is om de boodschap van een andere gebruiker te detecteren.
Toepassing van spread spectrum betekent de vermindering van de multi-path effecten.
Random access mogelijkheden.Gebruikers kunnen beginnen hun overbrenging op elk willekeurig tijdstip.
Goede anti-jam prestaties.

http://www.hta-bi.bfh.ch/E/Laboratories/Telematic/Whatsnew/CDMA_RF_System_Engineering.pdf
http://kazus.ru/ebooks/viewbook/eng/9/192/1.html
(voor de laatste moet je een gratis registratie doen)

de laatste site is in russain kunt u mij vertellen de stappen te registreren in het.

as_518 wrote:

de laatste site is in russain kunt u mij vertellen de stappen te registreren in het.

Ik vond deze site erg handig met name het proefschrifthttp://mochi.eecs.berkeley.edu/ ~ keitho /

Een DS-CDMA-demodulator prototype chip is gefabriceerd om aan te tonen een passieve analoge integratie techniek die het mogelijk maakt om een high-speed correlatie te voeren met minimale kracht.Het prototype chip afvoert 75mW toen die op 128MHz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back