Over Back-end design stroom

C

cj9404

Guest
Hi guys,

Ik begin te maken met Back-end model,
de eerdere Ik ben frond-end design engineer.weinig weten over back-end model.Dus moeten jullie mij enkele korte introductie over back-end-ontwerpen, en de gebruikte instrumenten.

Thanks a lot

Back-end design betreft de vertaling van Front-End geproduceerd RTL desings in technologie-afhankelijke circuits.

Het begint met een samenvatting van de RTL-ontwerp in gate-level circuits.Op dit punt, optimalisaties kunnen worden aangebracht in de vertaalde schakelingen aan design beperkingen zoals timing, en macht.Zodra de poort niveau circuits zijn geproduceerd, zij worden geplaatst en via het gebruik van cellen uit gespecificeerde norm cel bibliotheken, die overeenkomen met het gebruik in een synthese.De P & O-proces zou kunnen worden gedaan, hetzij tezamen, hetzij afzonderlijk, dwz.Geplaatst door een tool en omgeleid door de andere, tot op een meer geoptimaliseerde cel gebaseerde ontwerp.Ten slotte, de ontwerpen zijn gericht voor Static Timing Analyse om te controleren op eventuele overtredingen en beperking ook circuitniveau Spice simulaties met behulp van motoren.

Verified circuits worden dan fysiek gecontroleerd voor de DRC en ERC alvorens afgeplakte voor fabricage.

giggs11 schreef:

Back-end design betreft de vertaling van Front-End geproduceerd RTL desings in technologie-afhankelijke circuits.Het begint met een samenvatting van de RTL-ontwerp in gate-level circuits.
Op dit punt, optimalisaties kunnen worden aangebracht in de vertaalde schakelingen aan design beperkingen willen .........

Ja, net back_end ontwerp omvat P & R.
De synthese is opgenomen in front_end ontwerp.Het geeft netlist ot back_end ingenieurs.

Ik denk dat u eerst moet leren hoe om handmatig layout.
En begrijp ontwerp regel.

Ik denk dat tijdens de back-end proces, sdf back-anotation is hoofdzakelijk belangrijk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back