over ADC-test probleem

L

lhlbluesky

Guest
in ADC testen, meestal een N-bit ADC (apparaat te testen) wordt gevolgd door een N 2- beetje

DAC om de gereconstrueerde analoge waarde, dan naar PC voor verdere analyse.

dan zou ik willen vragen, als n heel erg groot is, dan hoe het vinden van de N 2- bit DAC, of

hoe hoog genoeg resolutie DAC eenvoudig te realiseren?

bedankt allemaal.

iemand zegt: we kunnen een offset-verstelbaar lage resolutie DAC, het gebruik door aanpassing van de spanning te compenseren door LSB / 4, kan de resolutie te verhogen door twee bits, maar waarom?te begrijpen hoe de bovenstaande woorden?Wie kan mij helpen?

Hallo!
Het lijkt tome dat er iets mis is in uw uitleg.
Wat uw probleem te begrijpen, je bent nodig van DAC met ten minste twee bits nauwkeuriger dan de bits in ADC, niet met twee bits resolutie.
Er is een verschil tussen "nauwkeurigheid" en "resolutie".
Als u bijvoorbeeld gebruik maken van twee 8-bits DAC's MC1408 kon je een 16-bits DAC produceren met ongeveer 16 bits resolutie, maar de nauwkeurigheid zal nog ongeveer 8 bits.
Ref:
http://www.515ic.com/View-55.html
Grootte: 117KB, MC1408-8.pdf (pagina 6)
De beste oplossing is om een DAC gebruik met ten minste twee nauwkeuriger bits.
Ik hoop dat het nuttig is, maar je moet nog steeds uw probleem herformuleren
BR
Petre Petrov

in ADC testen, meestal een N-bit ADC (apparaat te testen) wordt gevolgd door een N 2- beetje

DAC om de gereconstrueerde analoge waarde, dan naar PC voor verdere analyse."

ADC -> DAC ---> PC?dit doesnt zin om mij.DAC uitgangen ANALOG een waarde die de computer nodig heeft om te lezen ...met een nog hogere resolutie ADC?

Het is veel meer haalbaar om de lus op deze manier bouwen

PC -> DAC -> ADC - (digitale gegevens) -> terug naar PC

Er zijn grenzen aan DAC-resoluties, dus voor echt hoge resolutie ADC testen, maken geen gebruik van een DAC.Analoge Sine Wave ---> Bandpass Filter -> ADC ---> PC.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back