Over ADC (in onderzoek en in de industrie)

C

currentmirror2000

Guest
Hi all,

Heeft iemand enig informatie over multi-channel (8 of 16 of 32 of zelfs 64) hoge snelheid (>> 1MSPS) ADC in op lopend onderzoek of in de industrie?

van de commerciële kant, vond ik slechts een aantal producten van TI zoals ads5273 waarvan 8 kanalen en 70Msps (8 ADC zonder MUX) heeft.Kan ik meer kanalen en sneller bemonsteringsfrequentie in een chip?Ik zoek het onderzoeksgebied over dit onderwerp, maar ik heb op dit moment geen informatie.dus wat is de beperking van het aantal kanalen?is het gebied of macht of commerciële reden?

Thanks in advance!
py

hi check ook de website van Analog Devices.
Maar normaal gesproken krijg je niet beter dan 8 -12-15 kanalen nad zeer hoge bemonsteringsfrequentie.Dit is het verminderen van het diafragma effect en de daaropvolgende correlatie tussen de monsters.
brmadhukar

hi brmadhukar, bedankt voor uw antwoord.

Ik heb gecontroleerd analoge toestellen ook, maar er is geen hoge snelheid (> 10Msps) multi-channel ADCs.in de TI, zijn er enkele ADC met 8 differentiële input, en elk kanaal kan werken op 40-70Msps tegelijkertijd, die de algemene middelen monsters / s is groter dan 300-500Msps.het totale energieverbruik is ook hoog, variërend van 0.5W tot 1W.er is geen MUX binnen dit soort ADCs.

Mijn idee is om meerdere ADC's in parallel zetten zonder gebruik te maken MUX, net als TI, maar met veel meer kanalen, dus voor elk kanaal de sampling rate wordt alleen beperkt door de respectieve ADC (S / H, comparatoren etc. ..).

er is geen correlatie tussen de verschillende kanalen en de methode is gewoon simpelweg meer ADC's in een enkele chip.Ik weet dat er sommige toepassingen nodig hebben meerdere kanalen werkt op hetzelfde moment, maar wat mensen doen normaal is om verschillende single-ADC-chips gebruiken in plaats van parallel gebruik van een chip ADC met parallelle kanalen.

zo betekent de opening vertraging zal niet een probleem omdat zelfs bij gebruik van meerdere single-ADC chips parallel, het effect bestaat ook.

Mijn voornaamste zorg is de macht en het gebied beperking.Wat is uw mening?

py

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back