Oude Neonreclame gekocht, hoe krijg ik 'm aan de praat ?

E

ed

Guest
Ik heb een oude neonreclame gekocht. Voor zover ik kan zien zit er nergens in de ombouw een trafo of iets dergelijks. Het ding bestaat uit witte letters en er komen 4 witte draden uit met 1 kern bestaand uit veel dunne metaaldraden. De eerste witte draad zit aan het begin van de letters, de tweede na een paar letters de derde na weer en paar letters en de vierde aan het eind van de letters.
Wie weet hier iets van af en kan ik er achter komen hoe ik dit moet aansluiten en wat voor trafo ik daarvoor nodig heb ?

Bedankt,

Ed
 
In het verleden heb ik ooit neon verlichting gehad, maar dit moet worden aangesloten aan een hoogspannings transformator.
Ik weet het niet meer helemaal zeker, aangaande de stroom die de trafo leverde (enige tientallen mA, vergeef me het is enige deccenia geleden) de trafo waar dit op werkte was 6 kV en enige tientallen mA (Tussen 20 en 50mA)
Even om foutjes in de communicatie te voorkomen dit waren losse buisjes in de vorm van letters grote letters met een schroefaansluiting aan beide einden, zoals je vroeger wel op winkels zag staan.

Dit is alles wat ik je d'r over vertellen kan, wees echter voorzichtig met hoogspanning dit vereist serieuze isolatie tegen aanraking.
(dit is geen geintje, ik heb ooit mijn buurman "gebeten" zien worden door de hoogspanning van neon verlichting doordat een ficus te dichtbij was gegroeid, deze verlichting ziet er leuk uit maar kan lekijk bijten)

Good luck,
Jeroen.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top