oscillator vraag

O

obrien135

Guest
Ik bouwde een oscillator van een ontwerp heb ik gevonden in een kwestie van de ARRL publicatie, "QST" magazine.Ik vond dat de frequentie gestopt wisselende toen ik de variabele condensator bleek na een tijdje, maar het werkte toen ik voor het eerst gebouwd.Ik kon het niet vinden dus iets mis is met het circuit, gok dat het slecht ging trimcap, ik gesoldeerd in een variabele cap dat ik was gaan gebruiken als een boete aan te passen voor de tuner die ongeveer dezelfde waarde.Het werkte in eerste maar de tweede of derde keer dat ik het geprobeerd, het had dezelfde resultaten.Het is nog steeds in het circuit, omdat ik controleerde de verbindingen met een ohmmeter, en gaat zij niet slecht, want het is een tamelijk grote chassis mount lucht variabele tuning cap, en u kunt zien dat het in orde is.Heeft iemand enig idee wat ik kan verkeerd doen zijn?De frequentie zal niet veranderen zoals het hoort.

Ik zou het interessant zijn om te weten welk type oscillator u hebt opgebouwd.
Je moet erkennen dat de meeste lineaire (harmonische) oscillator circuits niet in staat te stellen de frequentie af te stemmen, zonder schending van de conditie van de trilling.

Het ziet eruit als een Colpitts oscillator zonder een kristal.Het schema is in een kwestie van de ARRL publicatie "QST", dat voortkwam uit ongeveer 5 of 6 maanden geleden over de VFO wordt "rotsen omsloten niet meer" en de circuits in de pepermuntje blikjes.Ik heb geen scanner een werkende om aan te tonen dat u het circuit, maar wat ik hierboven beschreven is over de beste manier waarop ik kan beschrijven.Bedankt voor de beantwoording.Ik hoop dat dit helpt u figure it out, want ik kon helpen bij het gebruik van de.

Bedankt,

GeorgeToegevoegd na 1 uur 18 minuten:Als je naar de volgende link, het toont een circuit dat is simaler, maar niet identiek.De condensator tussen de trimpcap of variabele cpaacitor en de varactor diode parallel met deze in plaats van de reeks (ene kant gaat naar de grond).Maar ik vroeg me af of de waarde van die condensator-serie van invloed op het frequentiegebied als zij doet in het circuit op de onderstaande link als het zegt over die website, ook al is het parallel in plaats van in.Misschien is dat wel gevolgen hebben voor de schakeling, en waardoor ze niet te veel verschillen, aangezien ik trimcap veranderd aan de airvariable tuning dop.Ik zou kunnen proberen te veranderen als je denkt dat zou kunnen helpen.Ik zal moeten proberen om erachter te komen of moet het een grotere of een kleinere waarde.

http://hem.passagen.se/communication/pic/voscl.jpg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back