Oscillator: Pierce, Wien, Hartley en geschakelde condensatoren

A

antonio.it

Guest
hi, ik ben een italiaanse Electronics Engineering student. Kunt u mij helpen met de volgende twijfels: [url = http://www.olaolaonline.helloweb.eu/page.php?image=20080629182722_immagine.jpg]
 20080629182722_immagine_tn.jpg
[/url] in het plaatje hierboven:-in de Wien oscillator wat voor soort zijn de positieve en negatieve feedback? ik denk dat de negatieve is serie-serie (spanning-spanning), is juist? de positieve ik weet niet of het spanning-spanning of stroom-spanning? - In de Pierce oscillator wat voor soort feedback wordt uitgevoerd door de weerstand Rf? - In de geschakelde condensator circuit, waarom de parasitaire condensator MOSFETs zijn slechts de condensatoren tussen bron-lichaam en putlichaam? waarom CGS en cgd zijn te verwaarlozen in deze analyse? [URL = http://www.olaolaonline.helloweb.eu/page.php?image=20080628143804_hartley.jpg]
20080628143804_hartley_tn.jpg
[ / URL] op deze foto mijn docent is uitgezet het punt van partijdigheid van de oscillator door superpositie van de BJT: ic (VCE) caratheristic met de belasting van de lijn, dan heeft hij uitgezet een "werk dinamisch lijn" voorbij het punt van werk DC Met deze lijn heeft hij vond de grens van sinuoid in uit. hoe is bereikt, wordt dinamisch lijn? Heel hartelijk bedankt.

Als u een heel goed boek over oscillator theorie en ontwerp een kijkje nemen op deze: "Ontwerp van Crystal en andere harmonische oscillatoren" van Benjamin Parzen. met een bijdrage van Arthur Ballato Hardcover: 474 pagina's Uitgever: John Wiley & Sons Inc (november 1982) Taal: Engels ISBN-10: 0471088196 ISBN-13: 978-0471088196 Proost Powermos

Hi antonio.it Je hebt geen een vraag over de WIEN oscillator te vragen. Maar besef, dat het niet werkt! De ingangsklemmen te worden ingewisseld!

[Quote = LVW] Hi antonio.it Je hebt geen een vraag met betrekking tot de WIEN oscillator. Maar besef, dat het niet werkt! De ingangsklemmen te worden ingewisseld [/quote] ja je hebt gelijk: ik heb omgekeerd de AO terminal, nu heb ik corrigeren, corrigeer ik de vraag te hebben, ook kun je me helpen? bedankt

Citaat: in de Wien oscillator wat voor soort zijn de positieve en negatieve feedback? ik denk dat de negatieve is serie-serie (spanning-spanning), is juist? de positieve ik weet niet of het spanning-spanning of stroom-spanning? Zoals het feedback-signaal wordt afgeleid van de uitgang spanning en wordt toegepast als een spanning om de ingangsklemmen, we hebben een voltage-voltage feedback. Natuurlijk, dit geldt zowel voor feedback paden. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 57 minuten: [/color] [/size] Een andere opmerking van de WIEN oscillator : De weerstand verhouding in de negatieve feedback weg moet 2 : 1 - resulteerde in een winst van drie. (In de praktijk een beetje meer naar een veilige oscillator start mogelijk te maken). S / C-integrerende schakeling De twee parasitaire kapaciteiten zoals in de figuur zijn de enige die direct van invloed zijn op het opladen van de condensator en grote overdracht van zijn lading de integrerende cap. Maar het hangt af van de schakelaar fasering. Als de fasering van een schakelaar wordt gewijzigd, realiseer je je de bilineaire benadering in plaats van de EULER benadering.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back