oscillator circuit met AD549

G

geex

Guest
Hallo,

Ik probeer een oscillator circuit met behulp van AD549 te bouwen en tot nu toe niet succesvol geweest.Ik probeerde het aansluiten van een spanningsdeler op de niet-inverterende uiteinde en een weerstand-condensator aan het einde omkeren.Ik heb ook geprobeerd het aansluiten van een weerstand-condensator pair aan beide uiteinden een aantal trillingen veroorzaken.

Kan iemand mij helpen hoe je een oscillatie AD549s gaan zingen.Ik ben gericht op een frequentiebereik van ongeveer 1MHz en ik ben niet erg bijzonder over de aard van de oscillator circuit en denk zelfs zoiets als een versoepeling oscillator moet goed genoeg.

De AD549 heeft een minimum suplly spanning van ą5V (of 10V single).Wat is de spanning suplly u gebruikt?Bovendien is het niet voldoende bandbreedte te oscilleren op 1MHz.

Ik gebruik een _ 5V leveren voor dit.
Door te zeggen 1MHz is niet voldoende BW, I dont helemaal begrijpen.Hoe kunnen we dit meten?

Neem een kijkje in de datasheet.De eenheid winst bandbreedte is aangegeven te worden van 0,7 tot 1MHz alleen en de volle kracht antwoord is 50kHz alleen.Om oscilleren in stappen van 1MHz u hebt een minimale eenheid winst bandbreedte van 1MHz (meer dan dit in een praktische schakeling) en ook volop op deze freq.Om te zien of uw circuit werkt proberen stap vaststelling van de freq.tot 10kHz.Als het werkt vervang de op-amp door een snellere en herschalen de componenten voor 1MHz.Als de uitgangsspanning schommel is van geen belang dat ik denk dat een TL071 zal de klus te klaren.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back