Opto Isolator Vraag

M

mark30504

Guest
Hallo

Ik heb een aanvraag werd ik nodig 24V DC Plus out

Ik wil een opto-isolator gebruiken, maar alles lijkt te zijn NPN.

Elke Thoughs?

bedankt

Mark

Bind de verzamelaar van de output transistor aan de
24 V rail.Het is geïsoleerd, na alles.
<als>

Hallo, kan je gewoon toevoegen externe PNP transistor die zal worden gereden vanaf dat NPN binnen optoisolator.Op deze manier wordt voorkomen dat het plaatsen van een lading in emitter circiut.

Hallo

Bedankt voor de replys

Ik wil om het te doen zonder toevoeging componets indien mogelijk.Zo,

Bedoel je dat de opto fungeert meer als een schakelaar.dat wil zeggen,

Door het aansluiten van de collector tot 24 V Plus en het gebruik van de emitter naar mijn circuit rijden?

Dus dat de zender gaat laag bij de transistor in de opto is uitgeschakeld, moet ik een weerstand toe te voegen aan 0V DC naar de emitter pin?

Ik heb altijd gezien de opto getekend als NPN werken.Dat wil zeggen,

De emitter gebonden aan 0V en een weerstand op de collector naar Plus DC en het signaal genomen op de collector Juction van weerstand en verzamelaar pin.

Bedoel je dat het zal ofwel manier werken?Collector naar Plus en weerstand om OV op Emitter?Signaal genomen op de Emitter pin?

Bedankt

Mark

Hoi,
Ja, zeker dat het werkt, maar controleer de Vceo specificaties van de output transistor.Gebruik ook een hoge weerstand van de basis tot de grond.De collector weerstand moet groot genoeg zijn om de huidige ervoor te zorgen dat de transistor in verzadiging komt voor een bepaalde input diode huidige limiet.

Groeten,
Laktronics

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back