optische encoder

Y

yashmodi

Guest
hallo iedereen,

i am looking forward to interface 8051 met een incrementele encoder
mijn project gids heeft mij gevraagd om te zoeken naar een incrementele encoder met een 32-bits tellen en parallel uitlezen.
Ik wil voor de uitvoering van de teller in de hardware, en niet door het uitvoeren van software interrupts.
vriendelijk mij helpen met de encoder en de chips nodig, en ook hoe doe ik programmeren.

thanx veel
Yash

Het is mij niet duidelijk waarom je zou bouwen externe modulo-32 bit counter waar al deze functies kunnen gemakkelijk worden geïmplementeerd witn 8051 microcontroller, maar als het is alleen in het belang van oefeningen dan zou ik gaan voor de "oude" goodies zoals 74393 (dual 4-bits binaire teller met reset).
U moet 3 van deze tellers op te bouwen volledige 32-bits binaire teller.
Andere kandidaten kunnen worden gekozen uit de 4000-familie.Hier kunt u gebruik maken van 4020 (14-bit) of 4040 (12-bits) binaire tellers.
Alle 32 uitgangen kunnen worden aangesloten op
8.051 havens P0, P1 en P2.

Houd er tevens rekening mee dat eenkanalige encoders (tachometers), zijn intrinsiek minder nauwkeurig dan de dual-channel-versies en kunnen zich niet inschrijven richting.Onnauwkeurige metingen vaak voor wanneer de code wiel stopt op of nabij een gleuf
aan de rand en trillingen verplaatsen van de code wiel heen en weer.Als de sleuf rand onderbreekt de lichtbundel, de teller toenameregeling met elke overgang.

Op dit moment is er geen enkel punt in de discussie over de software-kant van uw project.
Ten eerste, je moet het ontwerp van de hardware en dan helpen wij u (indien nodig) in het schrijven van de code.

Andere vraag is hoe, of in welke vorm dan ook, gaat u gebruik / display het resultaat van de 32-maar counter?

Groeten,
IanP

hallo iedereen,

i am looking forward to interface 8051 met een incrementele encoder via een kwadratuurformule teller.Ik wilde niet de interface incrementele encoder met 8051 rechtstreeks want ik dacht dat het zou de verwerking zeer traag, besider complicerende de codering
, the other options being

Ik zocht het net en haved nul op agilents HCTL -2032,
de andere opties worden

1.texas instrument TMS320x280x dsp bedieningsmodule (waarvan ik heb geen idee)
2.LS7366 dat een 32bit up / down counter, index kanaal suppot en SPI-interfacewat zijn de andere manieren van posities,

de richting en snelheid feedback?moet ik doorgaan met behulp van HCTL - 2032 of zijn er betere alternatieven?
wat is TMS320x280x precies, is dat een chip of een complete module, leek erg ingewikkeld?

jongens zou gr8 als ull kon me helpen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back