opsporen van LCD-gegevens

J

jumpjack

Guest
Ik heb een power-consumptie monitor die displays ...stroomverbruik op een LCD, ik wil deze gegevens op te halen op mijn PC: kan dit worden gedaan?Kan ik een PIC naar "grijpen" signalen van LCD-pinnen en te verwerken?

Ja, moet het mogelijk zijn, hoewel ik het nooit geprobeerd persoonlijk.

Sluit de PIC in 'parallel' om de LCD.
U kunt dan gebruik maken van de PIC aan te voelen wanneer de R / S, R / W en EN lijnen status wijzigen en vervolgens overgaan tot 'lezen' de gegevens in de data lijnen van het LCD-scherm.

Na het lezen kunt u sturen deze gegevens via de parallelle poort op de PC waar een programma kan worden gebruikt om weer te geven.

Hoop dat dit helpt.

~ seemanta

seemanta wrote:

Ja, moet het mogelijk zijn, hoewel ik het nooit geprobeerd persoonlijk.Sluit de PIC in 'parallel' om de LCD.

U kunt dan gebruik maken van de PIC aan te voelen wanneer de R / S, R / W en EN lijnen status wijzigen en vervolgens overgaan tot 'lezen' de gegevens in de data lijnen van het LCD-scherm.Na het lezen kunt u sturen deze gegevens via de parallelle poort op de PC waar een programma kan worden gebruikt om weer te geven.Hoop dat dit helpt.~ seemanta

Zoek de data-sheet voor de LCD.Ik neem aan dat u gebruik maakt van een Hitachi HD44780 compatibele LCD-scherm.Het merendeel van de LCD's beschikbaar zijn gebaseerd op het, hoewel ze niet rechtstreeks kan worden vervaardigd door Hitachi.Ook zijn er scores van materiaal op het net voor interfacing met LCD's.

R / S, R / W en NL zijn controle lijnen in het LCD-scherm.Het maakt gebruik van 5 V voor de bediening en ja, dan zou de digitale uitgang moet je kiezen voor 'neuzen' op het LCD-gegevens zoals ik in mijn vorige post.

Succes!
~ Seemanta

seemanta wrote:

Zoek de data-sheet voor de LCD.
Ik neem aan dat u gebruik maakt van een Hitachi HD44780 compatibele LCD-scherm.
Het merendeel van de LCD's beschikbaar zijn gebaseerd op het, hoewel ze niet rechtstreeks kan worden vervaardigd door Hitachi.
Ook zijn er scores van materiaal op het net voor interfacing met LCD's.R / S, R / W en NL zijn controle lijnen in het LCD-scherm.
Het maakt gebruik van 5 V voor de bediening en ja, dan zou de digitale uitgang moet je kiezen voor 'neuzen' op het LCD-gegevens zoals ik in mijn vorige post.Succes!

~ Seemanta

Aaaah!Nu begrijp ik het.Je hebt gekocht.Ik dacht dat je het zelf gemaakt.In dit geval zou het neerkomen op nieuwsgierige open uw apparaat en vervolgens 'hacken' it.

Dat mijn vriend, zou moeilijk, zo niet onmogelijk.
Als je wilde zien het lezen op een pc dan moet je niet hebt gekocht dit.

~ Seemanta

seemanta wrote:

Aaaah!
Nu begrijp ik het.
Je hebt gekocht.
Ik dacht dat je het zelf gemaakt.
In dit geval zou het neerkomen op nieuwsgierige open uw apparaat en vervolgens 'hacken' it.Dat mijn vriend, zou moeilijk, zo niet onmogelijk.

Als je wilde zien het lezen op een pc dan moet je niet hebt gekocht dit.~ Seemanta

Toen zoals ik al zei, zou je moeten isoleren de R / W, R / S, EN en ja, de data lijnen binnen uw meter en dan zin hen.

Ervan uitgaande natuurlijk, heb je een HD44780 gebaseerde LCD display.

seemanta wrote:

Toen zoals ik al zei, zou je moeten isoleren de R / W, R / S, EN en ja, de data lijnen binnen uw meter en dan zin hen.Ervan uitgaande natuurlijk, heb je een HD44780 gebaseerde LCD display.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back