Opladers

L

Lord Loh.

Guest
Ik heb het lezen van alle voorgaande threads op Batterij opladen circuits en vroeg me af dat in een basis-lader circuit dat vereist lopende rekening te brengen, hoe houd ik de huidige,

Als ik een stroombegrenzing weerstand plaats, wordt niet in een mogelijk verdeler met de cel en geven een lage spanningsval over de heffing cel?

Ik ga ervan uit dat ik de weerstand van de cel groot kunnen beschouwen als ik de aansluiting parallel aan het opladen bron.De huidige vorm de doelcel verzet zich niet tegen de stroom van de bron cel.En als de kosten doelcel, is het voltage niveau incerease en zo zal het huidige leveren van capaciteit.En het is "weerstand" wordt verder toenemen.Is mijn assumtion correct?

Dus heb ik nodig om de spanning over de uitgang van de aansluitingen van de bron als de kosten doelwit batterij afnemen?

En hoe veel stroom zou een NiCd-cel noodzaak voor snel opladen (1 / 4 beoordeeld?) En trickle lading (1 / 10 wordt gewaardeerd?)?

Please guide me ...

Bedankt.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Quote:Er zijn verschillende meest gebruikte methodes voor het opladen van nikkel-batterijen.
Ze zijn allemaal gerelateerd aan de lengte van de heffing cyclus die aan de aanbevolen laadstroom bepaalt.
Een langzame lading (of lage kosten) bestaat uit een relatief lage laadstroom, typisch 0.1C, toegepast voor ongeveer 14 uur door een timer.
Een snelle betaling geldt een constante stroom van ongeveer 0.3C om de batterij, terwijl een snel opladen geldt een constante stroom van 1C of hoger.
Zowel de snelle en snel opgeladen eisen dat de laadstroom te beëindigen wanneer de batterij volledig wordt opgeladen.

IanP wrote:Quote:

... Een langzame lading (of lage kosten) bestaat uit een relatief lage laadstroom, typisch 0.1C, toegepast voor ongeveer 14 uur door een timer ....

Voor NiCad batterijen 14u oplaadtijd is vrijwel standaard ..

Een gezonde batterij zal nooit 0V en NiCad batterijen niet worden opgeladen voordat wordt ontladen ..
Spanning van een ontladen batterij is niet zo belangrijk - u rekening met een constante stroom en doe het over de vereiste periode van tijd ..

Groeten,
IanP

hoi

je zou kunnen gebruiken een buck boost converter ook als oplader.

regaeds

Dus wat kon mijn beëindiging van spanning voor een NiCd?Ik ben momenteel denken van 1.35V.

Of moet ik de batterij opladen voor 14u zonder zich over de beëindiging van spanning.

Mijn applicatie is een snel opladen.Ik word geacht te zijn opladen robots op een docking station.Dus Moet ik het toepassen van een 1C laadstroom voor de 2h (door timer) en vervolgens schakelaar voor onbepaalde tijd van trickle mode daarna?

Wat als de gedokt robot niet volledig ontladen?In dit geval is het niet onverstandig om te beginnen met het opladen met behulp van 1C voor 2u?

Op sommige site lees ik dat NiCds geven een constante 1.2V tot zij hun macht volledig uitlaat dan de spanning daalt abrupt.En het opladen is een endotherme Joule-proces en de verwarming en de endotherme reactie cancle uit elkaar en de battries op kamertemperatuur zijn, zodra de battries volledig zijn opgeladen, beginnen ze joule verwarming.Het lijkt dus dat de temperatuur sensor is de beste manier van beëindiging van het laadproces.Heb ik dit allemaal correct?

Please help.

Bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back