open collector uitgang logica

T

tellMeDaBasix

Guest
Ik verward met open collector uitgang logica IC: Laten we eens kijken naar volgende 3 delen: 1. 7405: Hex Inverter met open collector uitgangen 2. 7406: Hex Inverter Buffer / Driver met 30V open collector uitgangen 3. 7416: Hex Inverter Buffer / Driver met 15V open collector uitgangen Ik heb een vraag: 1. Waarom hebben 3 IC met verschillende spanning? Waarom niet een IC met 30V open collector uitgang? 2. Voor 2 en 3, het gegeven dat de output kan naar 15V en 30V, maar hoe weten ongeveer 1? Is het (Vcc + 0.5)? Waar vindt u informatie in de gegevensbladweergave te vinden? 3. Als ik verbinding pullup (voorbeeld 4.7K) naar elke uitgang pin, zou dan niet 7405 worden precies zoals 7404? 4. Is het verschil tussen 7405 en 7404 alleen dat 7405 geen uitgang MOSFET bron die op pullup weerstand? Ik erg blij met antwoorden!

1. eenvoudig de vervaardiging van de inrichting van elkaar verschillen, de lagere spanning die zijn goedkoper te produceren. Het is een afweging tussen kosten en de noodzaak om de hogere spanning te gebruiken. 2. De maximale spanning moet in de data sheet. Voor apparaten die geen open collector pinnen, de pin produceert de spanning dus het is ingesteld door het apparaat, meestal zeer dicht bij VCC. 3. Nee, het verschil is dat open collector voert de stroom door de pull-up weerstand produceren logisch hoog. In een normale inrichting, de eindtrap drijft de pen een hoge toestand. Hoewel het misschien hetzelfde lijken op het eerste, zijn van mening dat de effectieve waarde van de transistor het besturen van de pin hoog maar kan een paar ohm, zodat de pin spanning zal zeer snel stijgen. Een weerstand zal waarschijnlijk een langzamere stijgtijd. 4. De 74xx-serie zijn TTL, hebben ze geen gebruik maken van MOSFET transistors, maar in principe ben je juist. De top transistor in de output is niet om een ​​interne pull-up weerstand aansluiten is het echter aan de uitgang als direct op de VCC pin als mogelijk is. Brian.

Maar 74HC is FET, niet? Ook van Brian antwoord 3, betekent het OC IC output pin nooit vernietigen als de kortsluiting naar massa, maar 74HC04 pin branden als de kortsluiting naar massa?

Wees niet: | Ik ben er niet zeker van waar je bent, maar vergeet niet dat, terwijl sommigen van ons werken in de loop van de dag, sommige liggen te slapen 's nachts. U heeft geen melding van de 'C', 'HC', 'AC', 'HCT' en andere families in het oorspronkelijke bericht, zodat we hebben allebei gelijk. De basis 74 serie is al wel bipolaire. Je hebt gelijk over het niet te beschadigen OC-uitgangen door ze op de grond, dat is een van de redenen waarom ze worden gebruikt. Als u zich de output pinnen van twee niet-OC-apparaten met elkaar zijn verbonden, als men draaide de bovenste uitvoerlade transistor op te rijden zijn output pin hoog en de andere draaide de onderste transistor aan haar pin lage rijden, zou de twee geleidende transistoren burn-out . Zij zouden in serie direct aan de VCC aan de grond het spoor en beide zijn ingeschakeld. Nu naar te kijken met OC pinnen, alleen de pull-up weerstand kan bronstroom dus voorwaarde dat het over een verstandige waarde, wordt de huidige beperkt en de apparaten zijn veilig. Ofwel apparaat kan trekken de lijn lage veilig en ze kunnen zowel lage veilig te trekken op hetzelfde moment. OC wordt vaak gebruikt in situaties waarin veel apparaten deze wijze is er sprake van draad-of configuratie omdat het bootst de logische OF-functie. Brian.

ik begrijp het niet :-( [citeren = betwixt] Als je je de uitgangspennen van twee niet-OC apparaten met elkaar verbonden, als een bleek de top uitgangstransistor op te rijden zijn uitgang pin hoog en de andere gedraaid onder transistor op te rijden de pin laag, de twee geleidende transistors zou uitbranden. Hiermee zou rechtstreeks in serie over de VCC aan de grond het spoor en beide zijn ingeschakeld.
Ok!

Een van uw berichten net een: | voor ik antwoordde. Het bericht verdween, ik dacht dat jij het was ongeduldig op een antwoord. Het is gemakkelijk om te vergeten bij het gebruik van het internet, dat het zo veel tijdzones bestrijkt. Ik krijg vaak mensen klagen dat ze niet direct antwoord krijgen als ze het vergeten zou het midden van de nacht hier te zijn. Brian.

Zijn school kinderen de enige mensen die nog steeds gebruik maken van waardeloze oude TTL logica IC's?

AudioGuru, zie ik uw advies meeste tijd goed. U zegt dat ik moet GAL gebruiken?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back