opamp van Pipeline ADC laatste fasen

I

iamxo

Guest
Zoals we allemaal weten, in de pijplijn ADC kan de condensator grootte naar beneden worden bijgesteld in de laatste fasen samen met de opamp huidige (maar de GBW constant moeten zijn).

Echter, toen ik de opamp voor MDAC was het ontwerpen (die wordt gebruikt in de laatste fasen, dat wil zeggen small cap kan worden gebruikt), ik vond dat ik nodig heb grote stroom naar de gesloten-lus GBW te handhaven, omdat de parasiet in de dop poort van de ingang transistor is groot genoeg om vergelijkbaar zijn met de doppen in MDAC, wat leidt tot kleine feedback factor en resultaten in kleine closed-loop GBW.degradeerd het regelen van de gesloten opamp.

Dus, heeft iemand met hetzelfde probleem geconfronteerd?Hoe heeft u oplossen?alle dank u ~

Misschien moet je de grootte van uw op-amp ook?

Bijvoorbeeld: Als u de schaal van de condensatoren met 4, en de op versterker met 4, je feed-back factor wordt ongeveer dezelfde plaats van kleiner.Dus stromingen kunnen worden aangepast dat ook.

Stel dat de condensator waarde is als dit: Cs = 0.25p, CF = 0.25p, Cload = 0.25p
en de opamp-ingang parasitaire cap is Cp = 0.2p, dan is de feedback factor is alleen
0,25 / (0,25 0,25 0,2) = 0,357, dus als ik wil de gesloten-lus GBW te 900M, dan is mijn opamp open-loop GBW dient te worden 900M/0.357 = 2.52G.

Echter, aangezien de input parasitaire dop is vastgesteld, is de grootte van de input transistor ook vast.als ik zulke hoge GBW (2.52G) nodig, wat ik kan doen is het vergroten van de stroom.

ja, is dit recht?of kies ik te grote belasting cap voor de volgende fase (hier 0.25p, dat is 0.125p voor de bemonstering en een andere 0.125p voor feedback).
Dank u allen.

"Maar sinds de ingang parasitaire dop is vastgesteld, de grootte van de input transistor ook is vastgesteld. Als ik een dergelijk hoog GBW (2.52G) nodig heeft, wat ik kan doen is het vergroten van de stroom."

Waarom zijn de grootte van de input transistor's vast?Misschien moet je ze op schaal.

Ik heb al geschaald, is de input parasitaire dop in vroegere stadia groter, bijna 1p in de eerste fase.

"Zoals we allemaal weten, in de pijplijn ADC de condensator omvang kon worden teruggeschroefd in de laatste fasen samen met de opamp huidige (maar de GBW moet constant zijn)."

Is uw vraag over schaalvergroting?

de feedback factor, f = Cf / (CF Cs CP), wanneer je alles schaal met een factor K, f blijft hetzelfde.

eecs4ever wrote:

"Zoals we allemaal weten, in de pijplijn ADC de condensator omvang kon worden teruggeschroefd in de laatste fasen samen met de opamp huidige (maar de GBW moet constant zijn)."Is uw vraag over schaalvergroting?de feedback factor, f = Cf / (CF Cs CP), wanneer je alles schaal met een factor K, f blijft hetzelfde.

iamxo wrote:uh, het klinkt redelijk, maar moeten we het behoud van de opamp GBW, zodat de CP is niet geschaald hetzelfde als CS of Vgl.
In een woord, mijn probleem is dat ik niet kan een lage stroom naar het bereiken van hoge gesloten-lus gebruiken GBW voornamelijk te wijten aan de grote in-parasitaire cap.
Ik weet niet hoe op te lossen.

timof wrote:iamxo wrote:uh, het klinkt redelijk, maar moeten we het behoud van de opamp GBW, zodat de CP is niet geschaald hetzelfde als CS of Vgl.
In een woord, mijn probleem is dat ik niet kan een lage stroom naar het bereiken van hoge gesloten-lus gebruiken GBW voornamelijk te wijten aan de grote in-parasitaire cap.
Ik weet niet hoe op te lossen.

iamxo, ik denk dat je heel belangrijk punt ontbreekt hier.m van een opamp kan gegeven worden als ft = β gm / Cl.Wanneer u de stappen schaal, de lading feedback constante factor blijft echter de lading capaciteit wordt verminderd helft (aangenomen dat je verkleinen door 2 ongeveer en geen rekening te houden ongeschaalde parasieten zoals CMFB etc etc).Dus, als Cl is gehalveerd, moet u de helft van de huidige dezelfde gm te houden en de helft van de input transistors op dezelfde stroomdichtheid te houden (of Vdsat).Daarom moet de latere stadia opamp gebruik de helft van de stroom.

In een van mijn artikelen (die op het punt staat om binnenkort te publiceren) Ik afgeleide van de relatie tussen de voet, Cl en CIP (input parasieten), alsmede bij het ontwerpen van latere fasen meer systematisch te maken.Ik kan sturen u het papier zodra het zal worden gepubliceerd.Ik kan u vertellen dat er een optimale omvang voor de input cap to the max efficiëntie en minimale macht te krijgen.Met andere woorden, als uw input parasieten zijn meer of minder dan dat optimale waarde wordt u branden meer macht om de gewenste ft

Usman Hai wrote:

iamxo, ik denk dat je heel belangrijk punt ontbreekt hier.
m van een opamp kan gegeven worden als ft = β gm / Cl.
Wanneer u de stappen schaal, de lading feedback constante factor blijft echter de lading capaciteit wordt verminderd helft (aangenomen dat je verkleinen door 2 ongeveer en geen rekening te houden ongeschaalde parasieten zoals CMFB etc etc).
Dus, als Cl is gehalveerd, moet u de helft van de huidige dezelfde gm te houden en de helft van de input transistors op dezelfde stroomdichtheid te houden (of Vdsat).
Daarom moet de latere stadia opamp gebruik de helft van de stroom.In een van mijn artikelen (die op het punt staat om binnenkort te publiceren) Ik afgeleide van de relatie tussen de voet, Cl en CIP (input parasieten), alsmede bij het ontwerpen van latere fasen meer systematisch te maken.
Ik kan sturen u het papier zodra het zal worden gepubliceerd.
Ik kan u vertellen dat er een optimale omvang voor de input cap to the max efficiëntie en minimale macht te krijgen.
Met andere woorden, als uw input parasieten zijn meer of minder dan dat optimale waarde wordt u branden meer macht om de gewenste ft

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back