OpAmp Integrator met snelle huidige puls-ingang

J

joker12

Guest
Ik probeer te bepalen of er een opamp, zoals LM124, kan de integratie van de stroom van een zeer snelle pols.Ik ben het nabootsen van het circuit in PSpice.Het probleem is dat de spanning evenredig met de integraal wordt weergegeven op de input in plaats van de uitgang.Indien dit te verwachten?Ik
heb te horen gekregen dat een dergelijke spanning moet niet lijken op de input vanwege de virtuele grond (de positieve inbreng is geaard).

Voor mijn ingangsstroom pols, de spanning over de condensator moet stijgen 75mV.
De huidige pols is een driehoek:
t = 0, i = 0
t = 3ps, i = 10 mA
t = 15ps, i = 0
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

joker12 schreef:

Ik probeer te bepalen of er een opamp, zoals LM124, kan de integratie van de stroom van een zeer snelle pols.
Ik ben het nabootsen van het circuit in PSpice.
Het probleem is dat de spanning evenredig met de integraal wordt weergegeven op de input in plaats van de uitgang.
Indien dit te verwachten?
Ik heb te horen gekregen dat een dergelijke spanning moet niet lijken op de input vanwege de virtuele grond (de positieve inbreng is geaard).

Voor mijn ingangsstroom pols, de spanning over de condensator moet stijgen 75mV.

De huidige pols is een driehoek:

t = 0, i = 0

t = 3ps, i = 10 mA

t = 15ps, i = 0

joker12,
Ik denk dat het probleem is dat de LM124 is bijna niet snel genoeg om te reageren op een dergelijke snelle pols.Uw input huidige pols is 10 ^ -2 ampère.Deze stroom moet gepaard gaan met de stroom door de feedback (integratie) condensator.De huidige door de capcitor is i = C dv / dt.Of dv / dt = 10 ^ -2/10 ^ -12 = 10 ^ 10 volt / seconde.I dont denk dat elke op-amp kan dit gedood tarief.Het resultaat is, tijdens de pols periode, de op amp output blijft op virtuele grond.In wezen heb je een passieve RC integrator met de uitvoer opgenomen in de op amp (-) ingang.U kunt in het nabootsen van het circuit met een ideale op versterker.Ik denk dat dit circuit zich zal gedragen zoals je zou verwachten.
Groeten,
Kral

Het lijkt enigszins - excuseer - belachelijk te maken, de LM324 integrator voor ps huidige pulsen.Het algemeen, kan je verwachten van de LM324 uitgang om een juiste heffing meting,
zolang er geen buitensporige ingangsstroom wordt veroorzaakt aan het omkeren ingang.Toepassing van 10 mA huidige echter gewoon krachten de input substraat diodes in geleiding, waardoor de heffing meting is verloren.

Er is een zeer eenvoudige middelen te voorkomen dat dit soort dynamische overbelasting.Sluit een passieve integrator voor de actieve OP integrator.Een pf condensator naar aarde zou voldoende zijn.In een echt circuit, het
is toch aanwezig.Voor een meer precieze kosten versterker operatie, een snellere OP dient te worden gebruikt, zoals gezegd.Maar fundamenteel cahrge versterker bedieningshandeling mogelijk zelfs met gepresenteerd circuit.Als u van plan gebruik te maken van een antieke OP, een μA741 zou stijlvolle naar mijn mening.

Ik denk dat er een 1V bias bij aansluiting op de test onderworpen.

Ja, ik kan gebruik maken van een 10pF omdat ik niet nodig 75mV.

Ja, ik dacht over de zwenking groter snelheid en bandbreedte niet goed genoeg.Welke opamp zou u voorstellen?

Ik begon met de simulatie aan de milliseconden, en de uitgangsspanning feitelijk doet aan de integratie of kosten na de eerste piek in de pico-seconden.De heffing zou verval snel hoor.Als ik een groter feedback weerstand het vervalt langzamer.Ik probeer geen feedback weerstand en PSpice heeft een fout.

Ja, zonder feedback weerstand, je moet een andere methode voor het resetten de heffing versterker.Maar het heeft niet veel zin om met een hoge ohmse weerstand met een bipolaire versterker, omdat de drift en met name de huidige geluidsoverlast zijn ongeschikt hoog.

Dus als je moet zover de heffing versterker operatie voor een lange tijd constant, moet u gebruik maken van een FET versterker.

Bedankt.Door FET versterker, doe je iets als een gemeenschappelijke bron amp?

Ik denk dat ik te vergeten over de actieve integrator.Mijn simulaties werden produceren sommige ok resultaten, maar ik denk niet dat elke opamp is bijna snel genoeg voor dit soort puls.

Ik
ben nu op zoek op een passieve integrator, die was eigenlijk een condensator aangesloten op de grond.Grond kan het tegenovergestelde lading gemakkelijk.Dan willen we gebruik maken van een spanning volgeling geconfigureerd opamp (of iets anders, suggesties?) Aan de buffer de spanning voor meting.Toch is de opamp zal tijd (gedood tarief).Het probleem is, zelfs met de huidige enkele puls, de spanning over de condensator begint aan te nemen ten aanzien van de spanning van het spoor na ongeveer 100ns.Ik weet niet waarom dat zou gebeuren.Noem je dit drijven?

Ik heb ook geprobeerd een instrumentatie versterker in de simulatie en de ingangsspanning deden hetzelfde.

I just need some huidige spanning op het apparaat voor het meten van deze zeer snel enkele puls van de huidige.Heeft u suggesties?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back