opamp bandbreedte eis in continue tijd filter

C

carl_chao

Guest
Hi all,

Ik ben het ontwerpen van een continue tijd (actieve RC) filter.Het ingangssignaal is een hoogste snelheid van 20MHz.Wat is de minimale bandbreedte opamp Ik ontwerp voor dit filter?

Thanx in advance!Toegevoegd na 23 minuten:Ik bedoelde de ingang heeft een bandbreedte van 20MHz.

Voor de bepaling van de GBW, de lus te krijgen (AOL) moet worden gehandhaafd @ hoogste frequentie van het ingangssignaal (w = 20 MHz).

Aol = GBW / w

Bijvoorbeeld, uw open lus krijgen eis = 46 dB (~ 200)

Dan is uw GBW> Aol * w

GBW> (200) * 20e6
GBW ~ 4 GHz

Groeten,

Ramesh

Dit hangt af van de filter frequentie en de juiste karakteristiek.Het algemeen een beperkte versterker GBW verstoort het filter kenmerken.Dit kan worden beschouwd tot op zekere hoogte in filter dimensioneren, maar het zou onmogelijk zijn om een exacte filter gedrag te bereiken.E. g.een platte Bessel of Gauss-filter kan tonen piek en overschrijding van de tijd domein.GBW boven de 100 MHz is in het algemeen aan te raden voor een 20-filter MHz.

Bedankt FVM en rames,

Ja, ik denk dat de UGB van de opamp moet worden bepaald door de toepassing (met name de verstoring) eis van het filter.Als de UGB te laag is, is op 20MHz de opamp winst te laag om de gesloten lus (ThSt is het filter) effectieve, hetgeen zal leiden tot een hoge frequentie component piek.Dus, de opamp UGB ontwerp is een soort iteratief proces: beginnen met een gezond verstand (zoals 5 keer de filter bandbreedte nodig) waarde, test het circuit, als langs de spec, daling van de opamp UGB (om energie te besparen), zo niet , verhogen.Corrigeer me als ik hier verkeerd.

rames, ik denk dat je verkeerd begrepen mijn vraag.

Er zijn twee dingen die je moet worden betrokken abt.

1) De GBW van opamp van invloed op de paal / zero frequenties (ontstaan uit de filter).
Je kan het model van de opamp als verilogA (GBW parameter in verilog-A bevatten) en simuleren van het filter karakteristieken (met Verilog-A opamp)
en koos voor de GBW - dat heeft geen invloed op de paal / zero-frequenties

2) Distortion eis

Groeten,

Ramesh

carl_chao wrote:

Hi all,Ik ben het ontwerpen van een continue tijd (actieve RC) filter.
Het ingangssignaal is een hoogste snelheid van 20MHz.
Wat is de minimale bandbreedte opamp Ik ontwerp voor dit filter?Thanx in advance!
Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedoelde de ingang heeft een bandbreedte van 20MHz.

Hi jecyhale,

Kunt u de relatie (vergelijking) hoe heb je aankomt @ GBW van opamp voor de eis?

Of we moeten vertrouwen op verilog-modellering van een opamp (met willekeurige min GBW om mee te beginnen) en observeren de paal frequentie verandert, en verander de GBW (eindelijk aankomen @ sweet spot) waarvoor de pole frequentie niet var.

Bedankt,

Ramesh

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back