Op zoek naar wat hulp voor een examen (ADC / DAC, Radio)

K

KrisUK

Guest
He!

Ik ben op zoek naar wat hulp met mijn herziening voor een elektronica-examen als onze leraar is slecht.We hebben gekregen neemt met informatie die we niet nodig en we missen een belasting van informatie die we niet nodig dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.Het zou veel gewaardeerd.Dit is wat ik heb hulp nodig met:

Syllabus zegt:
Digitaal naar Analoog Converters (DAC):
Herkennen, analyseren en ontwerpen tellen schakelingen bestaande uit operationele versterkers;

Beschrijf hoe een samenvatting versterker kan worden gebruikt als een digitaal naar analoog converter;

Gebruik de forumula Vout =-RF (V1/R1 V2/R2 V3/R3 ......)

Analoge naar digitale Converters (ADC):
Begrijp de factoren die de resolutie van een flash-converter;

Beschrijf het gebruik van een prioriteit encoder;

Any help op die?Nauwelijks iets niets op hen in mijn notities.

Hier is een aantal vragen uit een examen papier uit een vorig examen heb ik gewerkt door dat ik wat meer duidelijkheid wil graag op:

www.welshpool.freeserve.co.uk/elec/q1.jpg

2. (A) - ik heb geen idee.
2. (B) (i) - 2 x 3,14 x 1170 x 10 (2 x 3,14 XFX L) - Correct?
2. (B) (ii) - In eerste instantie dacht ik 1 / 2 x 3,14 XFX C, maar een afgestemd schakeling werkt op resonantie in een LC parallel netwerk, zodat het antwoord hetzelfde zou zijn als 2. (B) - Rechts?
2. (B) (iii) - Ik heb het gevoel 1 / 2 x 3,14 XFX C wordt herschikt, maar ik ben niet zeker.

www.welshpool.freeserve.co.uk/elec/q2.jpg

3. (A) signaal op een golfvorm moet dezelfde zijn als de ongemoduleerde Carrier - Correct?

Signaal bij B golfvorm moet dezelfde zijn, maar alleen de positieve helft - Correct?

Ik zou echt waarderen alle hulp zoals mijn leraar is nutteloos.Wij zijn niet de steun krijgen die we nodig hebben, maar ik dacht dat ik zou hier vragen als ik weet dat dit een zeer goed geïnformeerde plaats.

Thanks for any help.

Hallo Kris,
Voor samenvatting versterkers en DAC's en ga naar de link:

http://www.aesitalia.org/Ita/documenti/elettronica.htm

En in deze studie de Application Note - Opamps voor iedereen Hoofdstuk 14, zal het duidelijk uw concepten.
Dit heeft geen Flash ADC's, maar ik denk dat je dat onderwerp gemakkelijk vinden op het web.Het vergroten van de resolutie in het aantal bits je het aantal opamps in de ADC te verhogen.

Vraag 2 (a) toont een bandpass reactie gecentreerd op 1170kHz met een bandbreedte van 10KHz en vervolgens een drop off naar nul.
2 (b) i de reactantie van de spoel zal meer naar behoren worden j 2πfL waar j is √ (-1)
2 (b) ii de reactantie van de condensator op resonantie is - j 2πfL
2 (b) iii put-j 2πfL = 1 / (j 2πfC) en krijg de waarde van C

In 3 (a) de vervoerder die in de grafiek heeft een frequentie van 10KHz dan 100KHz zoals vermeld in de vraag, maar hoe dan ook, de veronderstelling dat dit 100KHz op punt A zie je een standaard AM gemoduleerd signaal dat zal worden de 100KHz sinus met zijn wisselende amplitude als een sinus van 1kHz.Als je niet weet hoe een AM golven eruit ziet, deze pagina laat zien hoe het eruit ziet:

http://www.st-andrews.ac.uk/ ~ www_pa/Scots_Guide/RadCom/part9/page1.html

In punt B t zal u tonen de envelop van de positieve helft, dat wil zeggen een 1KHz sinus maar het zal liggen volledig in de positieve helft van de grafiek.Ook zal er storingen zijn op de punten van de vervoerder pieken.

Hoop dat dit gewist je twijfels.

Net wat ik zocht.Bedankt!Much appreciated.

Dat is een enorm stuk van mijn werk gesorteerd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back