Op zoek naar Step Attenuator ontwerp

C

cmosbjt

Guest
Eis: 1. MESFET schakelaars (let op: NIET CMOS) 2. Stappen 0,5, 1, 2, 4, 8, 16 dB 3. Door middel van kleine insertion loss <1.6dB (tot 2 GHz) <2 dB (tot 3GHz) 4. Bandbreedte, 700 MHz ~ 3 GHz of zelfs hoger 5. Goede stap vlakheid <+ / -5% 6. Een snelle schakeltijden (90% afwikkeling) <1US Ik denk dat dit een heel uitdaging ontwerp, ben ik op zoek naar een referentie-ontwerp, papier of patent ... Elke input is welkom. Dank.

Ik heb een heel goed ontwerp, maar misschien niet haalbaar is voor jou. Dit zal vooral werk over 1GHz, als je echt nodig hebt tot je 700 kon krijgen, maar ik weet niet hoe slecht je insertion loss zou zijn. Het is allemaal GaAs, kijken naar de ma-com switches ze goed werken 1-6 GHz met 0,5 db - 1dB insertion loss. Dan moet je ze overschakelen naar de verschillende resistieve de macht verdelers (zeer eenvoudig tot ongeveer 5 GHz). voor boven de 1 GHz zou je je raak op insertion loss, maar tot 700MHz zou moeilijk, zo niet voor de schakeltijden kan je dit gebruiken elektromechanische en dit zou een zeer eenvoudig ontwerp. Laat het me weten als je een schema van.

[Quote = b4bb4ge] Ik heb een zeer goed ontwerp, maar misschien niet haalbaar is voor jou. Dit zal vooral werk over 1GHz, als je echt nodig hebt tot je 700 kon krijgen, maar ik weet niet hoe slecht je insertion loss zou zijn. Het is allemaal GaAs, kijken naar de ma-com switches ze goed werken 1-6 GHz met 0,5 db - 1dB insertion loss. Dan moet je ze overschakelen naar de verschillende resistieve de macht verdelers (zeer eenvoudig tot ongeveer 5 GHz). voor boven de 1GHz kon je je stempel hit op insertion loss, maar tot 700MHz zou moeilijk, zo niet voor de schakeltijden je zou kunnen gebruiken elektromechanische en dit zou een zeer eenvoudig ontwerp. Laat het me weten als je een schema van. [/Quote] Ja, stuur deze dan naar mij, heel erg bedankt

Mag ik u vragen om te delen in het forum? Zo niet dan te sturen naar mij.

hoe zit het met de lineariteit? eigenlijk ben ik een cmos verzwakker ontwerpt voor wideband gebruikt, de lineariteit is een groot probleem wanneer hoge demping is nodig heeft, zoals 36 dB ...

Op dit verzwakking niveau hangt af van de topologie die gebruikt zijn.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back