Op zoek naar projecten en resources op de transformator afscherming

S

shad

Guest
Er is enige woorden gezegd over dit thema, maar niets aan de opbouw beginnen. Ik ben op zoek naar goedkopere methode om de torus schild, zoals staal (goed voor afscherming) en koper (afscherming onbekende voor mij) Wat vind je van staal en koper composite.steel (1,5 mm) en koper 0,7 mm of more.I hebben iets op mijn hoofd en ik blijf je informed.All erg experimenteel, maar wie weet. Enige theoretische dingen, of doe-projecten zijn van harte welkom.

Koper werkt als elektromagnetische schild. Dat is waarom het goed is voor HF. Staal kan verminderen magnetische veld van DC CURRENT die imposble met koper schild. Er is geen behoefte van staal schild als je niet DC in uw transformator in mijn mening.

hi als ik weet troid heeft geen schild is het inherantly schild door de troidal vorm

Hallo, rechts, ringkernen hebben een lagere lekkage flux opzichte van conventionele trafo's, maar hebben ze nog steeds. Ik had problemen met ringkernen en ik opgelost ze op twee manieren: 1) wikkel de torus met dezelfde ijzeren folie gebruikt om de kern te maken, een 5mm schild verlaagd (in mijn toepassing) de LF-interferentie van minstens 6dB. 2) oriënteren van de transformator (te verplaatsen circulair rond de bevestigingsbout) om de storing te minimaliseren. 3) (niet aangegeven) als het moeilijk is om de storing "bron" (de transformator) schild, kunt u proberen om de "ontvanger" (het verstandige deel van uw toepassing) schild. Naar mijn mening, aangezien het niet een ferromagnetisch materiaal, is koper niet geschikt voor magnetisch veld afscherming. Bye iedereen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back