Op zoek naar editor / generator van staat diagram naar C-code

A

Ace-X

Guest
Ik ben op zoek naar een staat diagram editor die pure C-code op de output kan genereren. Zoiets als IAR VisualState, maar meer lichtgewicht en voor algemene geval. Laten we zeggen, u staat diagram door het slepen van staten en overgangen, bepalen voorwaarden en acties, en het systeem zal zuiver C-code voor deze (te genereren in de vorm zoals "schakelaar (huidige status) {als voorwaarde: actie ...}", enz. ). Ik wil gewoon mijn goede ervaring uit te wisselen met state diagrammen redactie van digitaal ontwerp wereld naar embedded systemen. Alle aanbevelingen, links, ervaring zijn hier welkom.

OK, ik er een gevonden: SmartState uit h ** p :/ / www.smartstatestudio.com/. Het heeft C-code generator, maar de output code is te lelijk en kan niet gebruikt worden zonder diep re-coderen voor embedded systemen met een beperkt geheugen / processor middelen. Dus ik wacht nog steeds op voor uw ervaring! Ik kan niet geloven dat niemand hier nog nooit over de vereenvoudiging van de state diagram implementatie voor embedded programmering.

Hoi, Mentor Graphics heeft tools om C, VHDL en Verilog te maken van grafisch ontwerpers (de staat, TruthTable, blokken etc). Maar ze zijn erg duur. Het maakt deel uit van hun FPGA voordeel pakket. Vroeger was ik een te gebruiken op mijn vorige bedrijf en de code is zeer schoon en makkelijk te compileren. U misschien wel in staat om een ​​30 dagen licentie van hen krijgen als je contact op met uw lokale Mentor vertegenwoordigers of verkoop jongens. Met vriendelijke groet, / Farhad

We hebben gebruik gemaakt * Visuele * Tate in toepassingen van 2k naar 128k, met verschillende micro's, en onze ervaring is zeer goed. Ik geloof niet dat het nodig zijn om code in C zinnen.

[Quote = farhada] Hoi, Mentor Graphics heeft tools voor C, VHDL en Verilog te maken van grafisch ontwerpers (de staat, TruthTable, blokken etc). Maar ze zijn erg duur. Het maakt deel uit van hun FPGA voordeel pakket. [/Quote] Ik werkte met FPGA Voordeel van Mentor voor (tot versie 5.3, als ik rememeber rechts), maar ik weet niet of het kan C-code genereren uit toestandsdiagram. Ja, gegenereerd VHDL / Verilog-code is erg voor de hand, dus als het kan produceren iets als dit in C, zou het perfect zijn. [Quote = raj_rohit10] U kunt gebruik maken van SDL van Telelogic. [/Quote] Deze ziet er zoals gewoonlijk UML tool. Er zijn vele, maar meestal produceren code die niet erg geschikt voor ingebedde systemen. Ik moet heel eenvoudige rechte code, net als de VHDL-uitgang van een staat diagram redacteur van digitaal ontwerp wereld.

Hi Ace, de nieuwste versie kunt alle 3 talen, omdat zij nu voor SystemC te ondersteunen in het programma. Ik had een demo van het voor een tijdje, maar mijn licentie liep. BR, / Farhad

[Quote = farhada] De laatste versie kunt alle 3 talen, omdat zij nu voor SystemC te ondersteunen in het programma. Ik had een demo van het voor een tijdje, maar mijn licentie liep. [/Quote] Dat is goed nieuws! Misschien heb je een voorbeeld van de gegenereerde C-code door FA van staat diagram? Zou heel interessant zijn om een ​​kijkje te geven op gegenereerde code voor het downloaden van dit enorme pakket.

Hi Ace, Zoals ik al zei, ik niet de licentie voor hte programma nog meer, zal ik kijken of ik een gegenereerde C-code van de staat machines of niet. BR, / Farhad

[Quote = farhada] Hi Ace, Zoals ik al zei, ik niet de licentie voor hte programma nog meer, zal ik kijken of ik een gegenereerde C-code van de staat machines of niet. [/Quote] OK, alsjeblieft, als mogelijk. Thanks! Ook vond ik een veelbelovend programma voor state diagrammen. Het heet "TS Controls". Tenminste, de eerste resultaten van de gegenereerde C-code lijkt vrij goed voor embedded toepassingen.

Ik ben op zoek naar een staat diagram editor die pure C-code op de output kan genereren. Zoiets als IAR VisualState, maar meer lichtgewicht en voor algemene geval. Laten we zeggen, u staat diagram door het slepen van staten en overgangen, bepalen voorwaarden en acties, en het systeem zal zuiver C-code voor deze (te genereren in de vorm zoals "schakelaar (huidige status) {als voorwaarde: actie ...}", enz. ). Ik wil gewoon mijn goede ervaring uit te wisselen met state diagrammen redactie van digitaal ontwerp wereld naar embedded systemen. Alle aanbevelingen, links, de ervaring zijn van harte welkom hier.
Je kunt proberen UCG (Ultimate Code Generator) gemaakt door Robbert van Leeuwen dSEA. Als u wilt kunt u indienen me een voorbeeld toestandsdiagram en de vereiste gegenereerde source code en Ik zal u een UCG sjabloon dat de code generatie voor je zoals je wilt dat doet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back