Op zoek naar 1Hz tot 100Hz netfrequentie meter op PIC

L

laatkomer

Guest
Hallo allemaal,
Ik
ben op zoek naar een 1Hz tot 100Hz frequentie meter gebaseerd op PIC16F877 of PIC16F84 voor het meten van netfrequentie.Ik
heb al gezocht naar hetzelfde, maar eindigde met 50Mhz frequentie die fout bij het meten van lagere frequenties van 1 tot 100 Hz.
Elk advies / banden zal worden gewaardeerd.

 
Ik denk dat je moet zoeken voor een periode meter in plaats van een frequentie meter.Maar laten we zien hoe een frequentie meter werkt eerder.

Een frequentie meter (maakt niet uit of gebaseerd op PIC of wat dan ook) telt hoeveel perioden worden herhaald binnen de eenheid van tijd.
Dit is ook de "frequentie" concept per definitie als goed.
Dus, het signaal is vierkant, ergens zijn frequentie is verdeeld door een prescaler factor en doorgegeven aan een teller die is ingeschakeld door een bekende tijd referentieperiode, namelijk 1 seconde of zelfs 100ms.Als de termijn is verstreken, zodat baseren de teller is gestopt en het resultaat wordt opgeslagen en beschikbaar gesteld aan elkaar.Ten slotte, de teller opnieuw, opnieuw ingeschakeld en cyclus herhaalt eeuwig.

De minimale frequentie en de resolutie die is achieveable met deze methode is gelijk of groter is dan de tijd basisperiode.Bijvoorbeeld, op 1 seconde tijd base kunt u maatregel 1Hz en zien op het display slechts 1 tellen.Ter verbetering van resolutie bij lage frequenties, dwz 1Hz, de eenvoudigste oplossing is om de tijd,
dat wil zeggen 10 seconden,
zodat u zal zien dat ten minste 10 telt.Echter, het scherm zal worden eveneens geactualiseerd tegen zeer lage tarief
van 10 seconden in deze zaak.

Liever dan de frequentie, een betere methode (F = 1 / T, weet je nog?) Is het meten van de periode van het signaal en bereken de frequentie.In een dergelijk geval uw signaal kan de teller dat moment is geteld door teller.Net bijvoorbeeld, stel je een signaal van 1.745 Hz en uw tijd basisareaal waarde 1ms.Als gevolg van uw signaal kan de teller voor 0,5730 ....seconden, en de teller zal totaal maken 573 tellingen van 1000 vindplaats telt op 1ms van de tijd baseren.Door computing "tijdbasis telt" / "signaal telt" krijg je 1000/573 = 1,745 ...dat is wat je zoekt met een resolutie van 1mHz en relatief snelle elkaar bijwerking tarief.

 
salam:
Ik denk dat als u gebruik te maken van een van timers van pic in mode counter, i deze manier getest en goed werken, moet je de oorzaak van counter
in vallen of het verhogen van
Probeer deze manier denk ik dat het goed
salam
matelda

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top