Ontwikkeling van een Control Theory experimentele ... hoe?

E

Elits

Guest
Hi all,
Ik krijg project van mijn leraar te maken "Ontwikkeling van een experimentele Control Theory".Truelly wat is dit?Is er iemand mij zou kunnen geven uitleg over het?alsjeblieft
bedankt

groeten,

Ik ga ervan uit u moet een paar bouwstenen die kunnen simuleren een plant, een regulator hebben, en een referencce.Alles moet aanpasbaar zijn, met inbegrip van de regulator.Als u grote enought tijd constanten gebruikt, zal het gemakkelijk zijn voor het publiek om te zien hoe de output van de installatie volgt (hoe langzaam, of met wat overshoot, beltonen, ook trilling) van de referentie.

In principe zou ik een referentie spanning hebben, kan dat gemakkelijk worden gemeten (met zeg een analoge voltmeter) en de productie moet volgen (te meten met een andere analoge meter).De regelaar moet een instelbare PID type.

Vervolgens kunt u de referentie (een stap te veranderen, meer of minder) en kijk naar de uitgang en zie hoe het benadert de referentie.Door aanpassing van de PID regelaar kunt u de output volgen sneller, trager, met meer overschreden, enz.
Je moet in staat zijn om het systeem te brengen oscillatie te illustreren hoe een slecht ontworpen compensator invloed op het systeem.
Je moet ook in staat zijn om de PID compensator achteraf aanpassen (op basis van de trillingsfrequentie) om een optimale respons te krijgen.
Tot slot kunt u bevestigen een belasting op de uitgang van een verstoring maken en laten zien hoe het systeem past zijn productie terug naar de oorspronkelijke waarde, gelijk aan de referentie.

Een mechanisch systeem is natuurlijk meer spectaculair om naar te kijken, maar ik denk dat het moeilijker uit te voeren.Een mogelijke oplossing: gebruik een oude harde schijf van de spreekspoel type.Uw uitgang kan de stand van het hoofd.De verwijzing kan slechts een potentiometer, met zijn schaal aangegeven in graden.Je zet de pot en let op de hoofden van positie veranderen (de voorbijgaande reactie en overschrijding zal duidelijk zijn).Dan om het systeem te verstoren, simpelweg verplaatsen van de koppen met uw vinger en kijk naar het systeem breng ze terug naar de set positie (opnieuw met een soort van voorbijgaande respons).
Natuurlijk is de timing moet zodanig zijn dat de mensen krijgen een kans om de beweging te zien en de voorbijgaande reactie, of de trilling, dus alles wordt verondersteld relatief traag zijn.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back