ontwikkelen van een systeem in BLDC motorische controle

S

smilechou

Guest
hi all guys
Ik ben het ontwikkelen van een systeem van bl dcmotor met AVR microcontrolor
Nu heb ik een probleem moeten worden opgelost.
omdat de motor 3 hal sensoren heeft, ik wil caculate de motor speedby berekenen frequentie waarde van de sensor pulse.but kan ik niet bedenken een perfecte algoritme.
in addion Ik vergelijk de werkelijke snelheid waarde met desired_speed en de via PID tuning, output PWM de breedte aan de motor rijden deel aan de spanning van de motor veranderen, verdere verandering van de snelheid van het, nu kies ik ATMEGA64 als controlor en IR2130 als motor rijden door een 3-fase inverter brug aanbod, hier graag voor uw mening, geen woorden hopful.thanks
smilechou

Hallo smilechou,

Een woord van waarschuwing.Hall-sensoren zijn OK om een adequate schakelvolgorde te krijgen, maar ik denk dat ze niet erg nuttig om zijn output als werkelijke snelheid in de PID-algoritme, speciaal bij lage snelheden te gebruiken.
Je zou zoiets als een code Predictor snelheid tussen impulsen Hall-sensor, maar het is een potentiële bron van inestabilities.Het is beter om snelheid te krijgen van een encoder als je er een hebt.
Hope this helps
Met vriendelijke groet

Check deze IC MC33035 van ONSemi dirigent
Het zal je software gemakkelijk en beter omdat die rechtstreeks de IC BLDC controles afhankelijk van Hall-sensoren en de input van Microcontroller.

Jorgito wrote:

Hallo smilechou,Een woord van waarschuwing.
Hall-sensoren zijn OK om een adequate schakelvolgorde te krijgen, maar ik denk dat ze niet erg nuttig om zijn output als werkelijke snelheid in de PID-algoritme, speciaal bij lage snelheden te gebruiken.

Je zou zoiets als een code Predictor snelheid tussen impulsen Hall-sensor, maar het is een potentiële bron van inestabilities.
Het is beter om snelheid te krijgen van een encoder als je er een hebt.

Hope this helps

Met vriendelijke groet

Hallo coochip,

Mijn zorg is over de stabiliteit, niet de betrouwbaarheid, speciaal bij lage snelheid.Aan een snelheid monster een paar keer per omwenteling kunnen een vertraging of achterstand in de regelkring.Een veelvoorkomend verschijnsel zou kunnen worden hoge stroom rimpel, Acustic lawaai-emissie en verminderde efficiëntie.
Hoop dat dit helpt.
Met vriendelijke groet

Sorry als het klinkt dom, maar hoe zou het krijgen van een snelheid monster paar keer per omwenteling de invoering van een vertraging in regelkring?

Coolchip,
Is het niet dom, is een goede vraag.
Als het effect Ik vermeld is of niet belangrijk is in uw snelheid of positie lus kan afhankelijk van uw bandbreedte, controle-algoritme en macht stadium.
Bemonstering van een signaal en het gebruik van die waarde totdat u de volgende monster krijgen impliceert een vertraging.En we zijn geen rekening houdend met de berekening van de extra vertraging.Obviuosly, dit alles alleen zaken als de snelheid niet constant is.
Ik heb een papier, door Robert van der Kruk en John Scannell (meer dan 15 jaar oud en vrijwel onleesbaar), waar de auteurs het adres van deze vraag.Misschien kon je iets dergelijks op zoek naar auteurs.
Met vriendelijke groet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back