ontwerpen van omni-antenne met 6dBi of meer winnen met patch

M

mainak001

Guest
Ik wil een omni antenne met de volgende specificaties

(a) Frequentie bereik van de maatregel: Een plek frequentie tussen de 1 GHz en 1,6 GHz,
(b) Winst van de antenne: Van de beschikking van 6 dBi.
(c) Gain rimpelspanning: 1 dB.
(d) Bandwidth: ongeveer 100 MHz (10 dB return loss)
(e) Beamwidth in de circumferencial vliegtuig: 360 .
(f) Beamwidth in het verticale vlak: ongeveer 120 .
(g) Polarisatie: Vertical

het element zal worden patch element. macht is 2-3 watt.

please help me.

Collineair Antenne zou goed zijn voor uw toepassing.
Hier is een voorbeeld voor 2.4GHz:
http://martybugs.net/wireless/collinear.cgi

Yup, collineair antenne.Hier is een ander voorbeeld ook.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Ik denk dat je nodig hebt om na te denken over uw specificatie.De verheffing beamwidth u heeft opgegeven is breder dan een dipool met ongeveer 50%, maar u vraagt voor 6 dBi.Bedenk dat een dipool is 2.1 dBi.Toenemende krijgen impliceert dalende beamwidth.

Heb je echt behoefte aan een patch-antenne?Waarom?

dank u allen voor het antwoord.ur tutorila ha me veel geholpen.

Ik wil patch gebruiken omdat haar conforme karakter, gedrukt faciliteit en lage luchtweerstand ..

Ik wil een WRAP AROUND ANTENNA.

please help me in dit verband.

Hoe zit het met de 360 graden met 120 graden bereik?U kunt niet bereiken dat in een vaste antenne en 6 dBi van winst.

Dus, als ik wil tot 360 ° te maken met 120 gr ..max. hoeveel winst ik kan krijgen?

Zoals ik al eerder zei een dipool heeft ongeveer 2,1 dBi elevatie en minder bandbreedte dan u hebt opgegeven.

Ik vermoed dat je op zijn best zou zien rond 0 dBi met een relatief efficiënte antenne diervoeders en zelfs dat veel zou kunnen zijn een uitdaging.

Hmmmmmmmmm.fr dankzij de suggestie.Nu heb ik Haver een plan.Als het mogelijk zou zijn weet ik niet maar gewoon zien als het kan doen!Ik zal een scala van 5-6 antenne s, die gevoed worden cpw gevouwen inkeping antenne.Het patroon vormen een snijpunt met de andere en uiteindelijk in het totale effect produceert een omni achtig patroon niet echt omni ..die winst rimpeling SHD worden zo min mogelijk.Ik zal wikkel deze array buiten de cilinder.

Zal het mogelijk zijn.Als het mogelijk is met deze winst hoeveel ELEV en azimut we kunnen verzorgen?

De winst zal afhangen van de beamwidth van uw element loodrecht op de rol as.

Wat is het patroon van het element dat u erover denkt?

Een eerste aanpassing winst zou 10 log (42000 / (Θ * 360). Dit is niet exact.

allereerst wil ik u bedanken fr de hlp Ik krijg "Azulykit"

voor het vinden van de vereiste pat.Ik gebruik een oneindige reeks sommering van Hankel functie van de tweede soort en zijn afgeleide.
de cilinder dia is 1m Ik gebruik axiale pleisters met corporate feed netwerk.de dimensie is 1.5lambda * 0.5lambda ..subs ER = 2.5.h = 0,159 cm.

Chest, in die antenne u voorgesteld, precies hoe u verbinding maakt met de "rij-punt" in het diagram.Stel, je had een coax-kabel, kan ik zie het centrum dirigent verbinding met de "rij-point", maar waar sluit u de grond terugkeer / schild?

Als we willen vervolgens gevoed via het coax de binnenste geleider zal raken de -poort en twee uitgangen van de buitenste geleider-ve de haven zal raken.

Quote:

Chest, in die antenne u voorgesteld, precies hoe u verbinding maakt met de "rij-punt" in het diagram.
Stel, je had een coax-kabel, kan ik zie het centrum dirigent verbinding met de "rij-point", maar waar sluit u de grond terugkeer / schild?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back