ontwerpen van een actieve filter 2e orde

F

funjoke

Guest
• Geen rimpel kan bestaan in de output, maar niet-lineaire faseverschuiving is toegestaan.
• De frequentie respons moet zo dicht mogelijk bij de ideale filter reactie.
• Signalen van frequentie 0 ~ 5 kHz zijn alleen toegestaan om door het filter met een gewenste winst van 4 dB.Andere frequenties moeten verminderen ten minste 100 maal van de winst voor elke 10 keer van de frequentie te verhogen.
• condensator van 0.01uF moet gebruiken voor de actieve filter design wijten aan de hoge beschikbaarheid in de voorraad.
• Minimaliseren offset fout van uw ontwerpMijn antwoord:
geen rimpel betekent Butterworth, 4 dB betekent dat dit HPF

fc = 1/2pie RC = 7957OHM
APB = 4
20logApb = 4
APB-1.585

Rf = 7957 x Rapb = 1,585 = 12.6kohm

APB = 1 Rf / R
1.585 = 1 / (12.6k/Rs)
RS = 21.54kohmIk weet alleen dat dit enkele stappen. als er een foutje

Heel erg verwarrend!
Hoe kun je uitrekenen weerstanden zonder te weten de circuits?

Slechts twee korte opmerkingen:
1.) Gain van 4 dB in de doorlaatband van het laagdoorlaatfilter betekent: Ao = 1.58order.

2.) Factor 100 per decennium betekent: 40 dB / dec>>> lage pass van tweede
orde.

Hoe weet je de Ao is 1.58 en wat zijn de volgende stappen? Elke guidance voor me in this vraag?Toegevoegd na 1 minuten:en low-pass en de pass hoog is te zien van het APB, als positieve waarde is het high-pass, als negatieve waarde is het laag pass.am ik corrigeren?

funjoke schreef:

Hoe weet je de Ao is 1.58 en what zijn de following stappen? Geen guidance voor mij in deze kwestie?Toegevoegd na 1 minuten:en low-pass en de pass hoog is te zien van het APB, als positieve waarde is het high-pass, als negatieve waarde is laag pass.am i correct?

Een Sallen-Key tweede-orde Butterworth filter heeft een reactie als haar twee weerstanden zijn gelijk en zijn twee condensatoren dezelfde zijn en dat het voordeel is 1,58 ( 4 dB).

Welkom op: Wie kan raden het circuit?

We hebben een nieuwe winnaar!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back