Ontwerp van een microprocessor Automatische Poort

R

richmon74

Guest
Hoi
Ik heb aan dit project dringend te bouwen.

http://www.akamaiuniversity.us/PJST7_1_31.pdf

de waarheid is dat ik niet weet microprocessoren, ik heb een beetje kennis van microcontrollers

1.Is de informatie op deze link genoeg 4 me gewoon om te bouwen?
2.Wat programmeur gebruik ik
3.waar koop ik dit Z80?
4.Kan ik de Z80 al geprogrammeerd met de info op die link?

In het kort wat heb ik nodig om dit ding te krijgen op onmiddellijk cos I'm tijd al achter.

Bedankt

Een betere aanpak zou zijn om het begrip te krijgen van dit project en bouwen met behulp van AVR of PIC microcontrollers om de volgende redenen:

1.Uw hardware zal veel eenvoudiger en goedkoper als er geen externe RAM, PIO & EPROM is vereist.
2.Beide controllers zijn zeer eenvoudig te leren en te gebruiken.
3.U vindt er tal van gratis tools voor deze microcontrollers.
4.U krijgt goede ondersteuning van de gemeenschap als u een probleem geconfronteerd.

Veel mensen gebruiken Don t microprocessor ontwerpen voor kleine toepassingen als dit vanwege bovengenoemde redenen.

dipal_z wrote:

Een betere aanpak zou zijn om het begrip te krijgen van dit project en bouwen met behulp van AVR of PIC microcontrollers om de volgende redenen:1.
Uw hardware zal veel eenvoudiger en goedkoper als er geen externe RAM, PIO & EPROM is vereist.

2.
Beide controllers zijn zeer eenvoudig te leren en te gebruiken.

3.
U vindt er tal van gratis tools voor deze microcontrollers.

4.
U krijgt goede ondersteuning van de gemeenschap als u een probleem geconfronteerd.Veel mensen gebruiken Don t microprocessor ontwerpen voor kleine toepassingen als dit vanwege bovengenoemde redenen.

Ik kan verkopen je een werkende unit voor u voor 800 dollar

Z80 is een artefact van het verleden ..
Als ik u was zou ik gewoon vergeet deze naam ..
Echter, als je wilt heel dicht bij dit project, kunt u overwegen 8051-derivaat, bijvoorbeeld de AT89S51 ..
Deze 51-kern microcontroller heeft dezelfde achtergrond als Z80 (ontwikkeld uit 80XX-familie), maar het heeft oscillator, RAM-geheugen te bouwen en programma-in ..
Ook zou het vertalen van bestaande code niet moeilijk zijn:
In plaats van LD A, 3Fh u wilt gebruiken MOV A, 3Fh,
In plaats van JP Start gebruikt u LJMP Start ..enz. ..
De vergelijking ziet er als volgt uit:
89S51 <=> Z80 7414 7474 2716 6116 74138 7432 Z80PI0 ..Om u nog meer in de war te maken, zou ik bouwen dit project met PICAXE microcontroller, bijvoorbeeld de PICAXE-18X ..
PICAXE PIC microcontrollers zijn in principe op basis van eenheden met BASIC interpreter, dus praktisch iemand die niet vertrouwd is met microcontrollers kunnen leren hoe ze pogram in bijna geen tijd, en op de top van dat zij kunnen worden geprogrammeerd (verbrand) gebruik van een pc met seriële poort zonder externe hardware ..
Als je meer info over PICAXE gaan GOOGLE ..

Groeten,
IanP

csaba411 wrote:

Ik kan verkopen je een werkende unit voor u voor 800 dollar

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back