Ontwerp een oscillator met behulp 0.13um tech

N

najhannur

Guest
Hi guys ...

Ik ben het ontwerpen van een oscillator die gaat een sinus genereert waarschijnlijk met behulp van 0.13um tech.Ik lees een aantal van de suggestie voor de oscillator ontwerp.
De oscillator zou worden gebruikt als een golfvorm generator onderdeel van een systeem (wellicht met behulp van digitale controller).Ik weet zeker dat ik een mix signaal omgeving design.

Mijn vraag zijn:

1.Wat is de meest haalbare manier is om de oscillator waar ik kan gebruiken voor klok generatie en de sinus golfvorm .. genereren en heb ik nodig om een PLL ontwerp ontwerp?

2.Is het een goed idee om plaats de golfvorm generator in een dezelfde chip met de controle-systeem dat wil zeggen .. of is het beter om externe klok hebben.

Hoop kan geven mij wat suggestie ...

Alles wat je hebt gevraagd is te wijten aan welke toepassingen u betreft.
1.als je gewoon wilt een klok die niet te hoog is en het frequentie is vastgesteld, kunt u gebruik maken van een kristal oscillator die eenvoudig is.En als je veel verschillende frequenties, PLL is een goede keuze.maar het is complex.
2.In SoC, een chip is een systeem, willen we geen andere externe componenten.Wij geven de voorkeur klok is intern.
Maar, toepassingen in kleine, kunt u gebruik maken van externe klok voor een eenvoudige uitvoering.

dat is mijn mening.Hoop dat je wat kan helpen.

Ryan

Thanx,

Ik weet niet zeker of ik moet slechts een frequentie of meerdere frequentie.maar ik moet voor het genereren van verschillende fase signaal van de sinus en digitale klok voor het regelen van de sinus signaal.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back