Ontwerp een lus-antenne

D

Demonnightmare

Guest
Ik probeer het model van een eenvoudige lus antenne in HFSS.(Single raamantenne) Ik heb geprobeerd om de poort te gebruiken hoop gegooid, maar het resultaat is niet hetzelfde als de theorie.waarom?

Hi;
Ik denk dat het beter is voor u om een huidige haven of spanningsverlies definiëren, maar kunt u uitleggen hoe heb je meer definiëren hoop gegooid poort?

Hoi,

werkelijk, ik ben verward over de kam geschoren haven-, golf-poort, invallende golf bron, spanningsbron en de huidige bron.Hoe moet ik kiezen om gebruik dat excitatie is de beste en wat zijn hun verschil?

Thanks a lot.

hi kevincheng:
kiezen van opwinding hangen in het analyseren van uw type.Als u wilt dat uw structuur analyseren op basis van parameters en verstrooiing matrix veld hoeveelheden u moet gebruiken Ports (golf of een hoop gegooid), in deze methode, moet je de golf ingang locatie en het kiezen als poort voor bijvoorbeeld de ruimte tussen de binnenste en buitenste geleidende staven van een coaxiale kabel.maar voor veel lijnen, zoals twee parallelle lijnen kun je niet de exacte locatie van golf-ingang, zodat het beter is voor u om uw opwinding als balun lijn met de huidige of spanningsverlies opties te kiezen.
Ik hoop dat deze uitleg duidelijk voor je.

Hi aboozar.hamidipoor,

Bedankt voor uw uitleg.Ik denk dat u bedoelt dat wanneer we precies weten waar de positie van het signaal te krijgen in, hadden we beter de wave / forfaitaire haven, anders gebruiken, moeten we overwegen om anderen.

Dan is er geen verschillen tussen de golf-poort en forfaitaire poort?

Beste vrienden,

hoe kan ik definiëren een laag structuur met HFSS?Laten we zeggen dat een eindige grond 2mm van schuim en een rechthoekig patch .... welke commando's ik moet gebruiken?

Thanks in advance.

Lupin

Hi Lupin,
Het object in de HFSS moet worden "echte".U kunt niet definiëren een laag in HFSS maar u kunt een diëlektrische doos te bouwen voor haar en stel de bodem met een E-grens.Als eindige grond betreft, zal u het trekken van een doos met straling grens met alle het object.

kayaoo.

KevinCheng wrote:

Hi aboozar.hamidipoor,Bedankt voor uw uitleg.
Ik denk dat u bedoelt dat wanneer we precies weten waar de positie van het signaal te krijgen in, hadden we beter de wave / forfaitaire haven, anders gebruiken, moeten we overwegen om anderen.Dan is er geen verschillen tussen de golf-poort en forfaitaire poort?

Hi aboozar.hamidipoor,

Dank u voor uw suggestie: Ik gebruikte hoop gegooid-poort voor een transmit-dipool.

Nu heb ik een ander probleem:
Mijn ontvangen lus-antenne wordt verondersteld een magnetische lus.
a) Welke poort moet ik op de ontvangen-lus op te halen het magnetisch veld van de dipool.
b) Hoe kan ik laten zien aan anderen dat de ontvangen-loop heeft af te halen magnetisch veld gegenereerd door de dipool?
Hoop dat dit helpt ook anderen.
Bedankt Ab.

Oke,

Ik ben erin geslaagd mijn transmit-dipool en mijn ontvang-lus samen met HFSS.

Ik gebruikte hoop gegooid-poort voor hen beiden.

Voor de beantwoording van mijn vraag, de lus pakt zowel het e-veld en de H-veld van de transmit-dipool.

Mijn nieuwste vraag is: hoe vind je de spanning over de kloof.Ik veranderde de hoop gegooid-poort Voltage-poort, maar na simulatie gedaan, blijkbaar kan ik niet vinden spanning overal.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back