Ontkoppeling Condensatoren aan overzijde boord als IC

C

c_oflynn

Guest
Hallo,

Ik moet een aantal van ontkoppeling condensatoren die op een plank, en voor de ruimtevaart redenen die ik ga ze op de tegenovergestelde kant van het IC-pakket.

Er is echter een ding dat ik ben er niet zeker van hier.Toen ik de via te gaan van de IC-pins naar de condensator lood (alles is SMD), zal het worden aangesloten op de macht vlak (het is geen volle kracht vliegtuig, meer als grote innerlijke kracht spoor).

Dus het ding is dat de IC-pins elektrisch vermogen zal als eerste aan de macht lijn, verbinding maken om de ontkoppeling condensator.Het lijkt mij als dit zou kunnen zijn ineffectief - is dit het geval is?Zo ja, moet ik proberen om twee vias - een die de IC voedingspen wordt aangesloten op de condensator, dan een ander die een verbinding die kap aan de macht lijn?De kracht lijn is op een binnenste laag.

De condensatoren zijn nog steeds zeer dicht bij de IC-pin, zijn nooit meer dan een paar mm (niet meegerekend via de lengte).

Ik wil geen zaken te doen twee vias het ik moet natuurlijk, aangezien het meer zal zijn ingewikkeld (ik denk niet dat mijn EDA-software kan eenvoudig worden verteld dat ik dit niet willen via om verbinding te maken met de macht track, zelfs al is zij gaan door en is onderdeel van hetzelfde netto).

Groeten,

-Colin

Bij het leggen van grote BGA-chips, is het alleen mogelijk om de ontkoppeling dop gebracht onder de chip als u wilt dat dicht bij de pin.Toen gingen ze allebei dezelfde via.Dit is geen ideale situatie, maar het werkt ok.

Zolang je ervoor zorgen dat de afstand van een pin tot Dec-cap is minder dan, zeg, 10mm uw circuit zal werken.
Soms is meer van belang is voor kleine spoel (0,1-10uH) in serie met de voedingslijnen en gebruik vervolgens de-ze met een paar SMD condensatoren (meestal 100nF keramische 10 uF tantaal).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back