onstabiele ondergrond te wijten aan de grond met bondwire

W

wizardyhnr

Guest
tijdens de simulatie van een LNA opereren vanuit 3 ~ 3,5 GHz, ik vind dat de stabiliteit van de LNA zeer gevoelig is om de spoel van bondwire die de chip substraat grond.als er geen inductor van bondwire, dan is de LNA werkt perfect.Maar als de bondwire inductor 0.4nH bereikt, dan is de LNA niet handhaven onvoorwaardelijk stabiel en macht daalt.
Het is dus zeer belangrijk om de spoel bondwire grond van de ondergrond te minimaliseren.een grotere pad kan hechten verschillende bondwires en bieden kleine bondwire inductor.Maar ik denk dat dit niet genoeg.Hoe kan ik een kleinere minimaliseren bondwire inductor?Wat als ik meerdere substraat grond pads, die elk kunnen hechten drie bondwires toe te voegen (dan drie kussens kan hechten negen bondwires)?

Hi, wizardyhnr,

Ja, zou de bondwire een van de redenen waarom de invoering van instabiliteit, en het is gemakkelijk te verklaren: op bepaalde frequentie, wordt de Souce impedantie van de ingang transistor capacitieve, waardoor het reële deel van de ingangsimpedantie van de LNA negatief wordt correspondently.Echter, in sommige ontwerpen, is de bondwire onontbeerlijk, bijvoorbeeld voor bron degeneratie.Dat betekent een dergelijk probleem kan worden op alle opgelost.

Normaal gesproken is een bondwire met ongeveer 1nH aanvaardbaar.Omdat je zei dat zelfs 0.4nH te groot is voor u, moet u de ondergrond parasitaire capaciteit controleren en maken enkele eenvoudige berekening te controleren.

Wens dit zou kunnen helpen je wat,

Ruri

Toevoegen severalbond draden in parallel is standaard oplossing voor het minimaliseren van de inductie.Een obligatie draad heeft een inductie van ongeveer 1 nH / mm lengte, dus vier bondwires parallel zal ongeveer 0,25 nH.

Ruritania wrote:

Hi, wizardyhnr,Ja, zou de bondwire een van de redenen waarom de invoering van instabiliteit, en het is gemakkelijk te verklaren: op bepaalde frequentie, wordt de Souce impedantie van de ingang transistor capacitieve, waardoor het reële deel van de ingangsimpedantie van de LNA negatief wordt correspondently.
Echter, in sommige ontwerpen, is de bondwire onontbeerlijk, bijvoorbeeld voor bron degeneratie.
Dat betekent een dergelijk probleem kan worden op alle opgelost.Ruri

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back