Ongelijkheid

T

tomcenjerrym

Guest
Is er iemand kan oplossen van de volgende vergelijking

x ^ 2 x <0

Hier is de oplossing van mij:

x ^ 2 x <0
x (x 1) <0
x <0, x <1

Gelieve vooraf

Mijn beste vriend!Uw probleem lijkt mij vrij eenvoudig, echter je hebt een fout gemaakt (misschien af en toe).:

Toch is de manier van het oplossen van passende en het omvat volgens methode interval's:x ^ 2 - x <0
x (x-1) <0
.

Slot, x> 0 en x <1 tegelijk.U moet studie fundamentele theoretische aspecten met betrekking tot ongelijkheid oplossing

Met alle respect,

Dmitrij

Dmitrij wrote:

Mijn beste vriend!Uw probleem lijkt mij vrij eenvoudig, echter je hebt een fout gemaakt (misschien af en toe).

:
Toch is de manier van het oplossen van passende en het omvat volgens methode interval's:x ^ 2 - x <0

x (x-1) <0.
Slot, x> 0 en x <1 tegelijk.U moet studie fundamentele theoretische aspecten met betrekking tot ongelijkheid oplossingMet alle respect,Dmitrij

Please, check-up mijn oplossing opnieuw zeer aandachtig en je zult beseffen dat ik volkomen gelijk.De intervallen methode die werd gebruikt voor het verkrijgen van de oplossing is zeer goed bekend en leidt de juiste manier voor het oplossen van de ongelijkheid!

Mijn oplossing is absoluut correct!!

Met espect,

Dmitrij

Dmitrij wrote:

Please, check-up mijn oplossing opnieuw zeer aandachtig en je zult beseffen dat ik volkomen gelijk.
De intervallen methode die werd gebruikt voor het verkrijgen van de oplossing is zeer goed bekend en leidt de juiste manier voor het oplossen van de ongelijkheid!Mijn oplossing is absoluut correct!!Met espect,Dmitrij

0 <x <1 is de juiste oplossing

x aannemen =- 1 dus x (x-1) =- 1 (-2) = 2 <0!
nemen x = 0 dus x (x-1) = 0 (-1) = 0 <0!
neem x = 1 dus x (x-1) = 1 (0) = 0 <0!
veronderstellen dus x = 0,5 x (x-1) = 0,5 (-0,5) =- 0,25 <0 geldt

Laten we denken
Ten eerste
Als we zeggen dat de oplossing is slechts X <1 dat behoort tot de gemiddelde x] interval-oneindig., 1 [
dus alle waarden die-ve teken zal produceren
x (x-1) = ve, omdat onze voornaamste voorwaarde dat de vermenigvuldiging od x en (x-1) moet minder dan nul
dus op dit moment accepteren wij 0 = <x <1
tweede:
als we proberen om de vergelijking op te lossen van x (x-1) we dat x (x zult vinden-1) = 0 onjuist
dus x = 0 geweigerd
de oplossing is 0 <x <1
de oplossing set (SS) =] 0,1 [

--------
Eng.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back