ongebonden apparaten in LVS controle

B

bigmouse

Guest
Hi all,

Ik heb een probleem tijdens het lopen LVS met Assura 3.1.4.De LVS niet met succes worden uitgevoerd omdat van deze fouten:

Fout: mimcap Device '(GLB)' op schema is ongebonden aan een Layout apparaat.
Fout: mimcap Device '(Generic)' op lay-out is ongebonden aan een Schematische apparaat.
Fout: ongebonden apparaten gevonden.
Info: Alle apparaten moeten worden gebonden of gefilterd voor de vergelijking worden uitgevoerd.

Ik heb slechts een mimcap op mijn lay-out.Het is een zeer eenvoudige lay-out.Wat is het probleem hier?

Thanks a lot,

Frank:?:

Controleer je binden bestand.cap pet te binden u generieke bindt.

Momenteel al de inhoud van mijn binden bestand (bind.vldb) zijn commentaar uit.Ik heb heel weinig kennis over dit type bestand.Kunt u mij een hint over het bindend element?Elk document me leren hoe dit te doen?

IF ur gebruik cadans - assura verificatie tool.

gaan LVS venster.

in dat "Netlisting Option" icoon zal er zijn.

wanneer u erop klikt een ander venster wordt weergegeven.

in dat selecteer "Gebruik model eigendom als device naam als model in instParameters"

daarna Klik op OK en LVS

Raadpleeg de assura commando referentie

abortOnUnboundDevices abortOnUnboundDevices ([t | nul])

Beschrijving
Hiermee kunt u controleren of Assura LVS beëindigt een lopen wanneer zij tegenkomt ongebonden apparaten en expandOnError ((verminderen t)) of expandOnError ((match t)) is ingesteld.Ongebonden apparaten zijn apparaten die bestaan in ofwel de lay-out of het schema, maar
niet in beide.
Door gebrek, wanneer Assura LVS vindt een niet-afhankelijk schematische of lay-out apparaat, geeft hij een waarschuwing en gaat verder met de run.Echter, als je expandOnError opgeven ((verminderen t)) of expandOnError ((match t)), Assura LVS uitgangen met een foutmelding, want onder deze omstandigheden de potentieel lange LVS lopen niet in staat zou zijn om de lay-out en schematische wedstrijd.
Wanneer abortOnUnboundDevices is ingesteld op false (nihil), Assura LVS verslagen ongebonden apparaten zoals in het volgende voorbeeld en zet de run:
Fout: Apparaat P (MOS) op de lay-out is ongebonden aan een Schematische apparaat.
Wanneer abortOnUnboundDevices is ingesteld op true (t), Assura LVS verslagen van de ongebonden apparaat
en een informatie-bericht als in het volgende voorbeeld en eindigt de run:
Fout: Apparaat P (MOS) op de lay-out is ongebonden aan een Schematische apparaat.
Info: Alle apparaten moeten worden gebonden of gefilterd voor de vergelijking worden uitgevoerd.

wildgoat terecht - als eerste in je avCompareRules-setup bisable "Afbreken Op ongebonden Devices" dit zal dan kunt u doorgaan met het uitvoeren van uw LVS en geeft u meer idee over het echte probleem van uw LVS probleem.

In dit specifieke geval kan, wat er gebeurd - device naam bleef hetzelfde - net het type mismatch is gebeurd.

Op Sch kant - het is mimcap (GLB), versus de lay-out kant - het is mimcap (Generic)

Ofwel deze 'mimcap' is ontleend aan lay-out met extractDevice () commando in plaats van met extractCap () - En op tijden die legaal is en noodzakelijk is om verschillende redenen, is het met opzet gedaan om gebruik te maken van sterkte / flexibiliteit van generieke extractie apparaat.

Er zijn verschillende manieren om dat mismatch probleem aan te pakken:

1.toevoegen van een bindend bestand meestal vermeld als "bind.rul" kijk, zou je al met een - geleverd met de PDK u gebruikt.
kunnen worden genoemd als auLvs.bind of auCdl.bind (gebruik hangt af van schema is in dfII of CDL / Spice)

Here "bind.rul" behoefte aan een lijn:
C mimcap (GLB) mimcap (Generic)

2.Zet generieke apparaat standaard apparaat door:
2.a.met capDevice () commando:
onder layout netlisting syntaxis van avCompareRule
capDevice ( "mimcap (GENERIC)")
2.b.Voeg namePrefix ( "C") of namePrefix ( "XC") van
Natuurlijk begrijpen volledige implicaties van het gebruik ervan.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back