oneindige massaplaat aanname in EM simulatoren

S

shahid78

Guest
Hoi

Ik ben gewoon benieuwd waarom er oneindig massaplaat veronderstelling in sommige van EM simulatoren zoals ansoft ontwerper of Zeland's IE3D.

als een resultaat waar we cant get accuarate resultaten voor structuren met eindige grond vliegtuigen.

welke voordelen deze softwareleveranciers krijgen wanneer zij gebruik deze veronderstelling?

Ik zal alle opmerkingen over dit onderwerp.groeten

W europejskich portach morskich i lotniczych przetestowano urządzenie, które wykrywa materiały jądrowe o specjalnym znaczeniu - np. zawierające wzbogacony uran lub pluton. Umiejętność wykrywania takich materiałów może pomóc w walce z terroryzmem. W pracach nad urządzeniem brali udział m.in. Polacy.

Read more...

Hallo jongensniemand commentaar op deze vraag.

is het te simpel of te moeilijk?

eventuele opmerkingen welkomgroeten

Shahid:

De oneindige massaplaat veronderstelling is impliciet in de vlakke EM simulatoren die werkzaam zijn in een "open" simulatie-omgeving.De MOM oplossing die ze gebruiken is gebaseerd op de veronderstelling van een oneindige massaplaat, dus het
is een deel van de wiskunde die ze gebruiken.U kunt model eindige grond vlakken in hen, maar je moet expliciet trekken de eindige steunvlak en simuleren het als een aparte fijnmazig dirigent.Dus deze eindige massaplaat problemen kunnen soms een grote hoeveelheid geheugen op te lossen.

Echter, als u een antenne-element dat is vlakbij de partiële rand van een substraat, de planaire simulatoren kan niet dit model, tenzij u een van de simulatoren die modellen diëlektrische blokken of bakstenen te simuleren lucht langs de rand van het diëlektricum.Dit zou kunnen werken voor eenvoudige modellen, maar ik denk niet dat je kunt duwen ze te ver.

Ik zou waarschijnlijk op zoek naar een volledige 3D-tijd-domein simulatie aanpak voor eindige massaplaat simulaties.Ik denk dat ze een beetje efficiënter om antenne problemen - vooral voor breedband analyse.

In Ansoft producten kunt u eindige grond, door het vinkje uit het selectievakje in de gerelateerde toewijzen excitatie dialoogvenster.In feite oneindig voor elektrisch grote antenas is enige wat echt.de kleine omvang over grote terrein, met een hoog geleidingsvermogen, dat is een perfecte spiegel voor EM straling.

MTU:

Is dat het geval voor de planaire oplosser in Ansoft Designer?

In veel gevallen kunt u overwegen een eindige massaplaat te oneindige voor grote antenne systemen.Ik denk echter dat een grondige antenne ontwerper wil ervoor zorgen dat de rand stromingen die zelfs op grote massaplaat gebieden niet ten nadele van de antennepatroon.Dit kan met name geldt voor fase array antenne systemen.

Ik ben het ermee eens dat oneindig grond vlakken voldoende zijn als een eerste-orde benadering.

Shahid

Ik gebruik HFSS, en niet zeker van ontwerper, maar denk dat het zou moeten zijn.

Irfan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back