Ondervindt u problemen bij het maken van een Xenon Ontsteker

P

pranaych

Guest
Wij bouwen een Ignitor een 250W Xenon booglamp en in principe hebben we de componenten behalve de Bobina of spoel afgebeeld CKT 1. In de oorspronkelijke Ignitor deze Bobina is gemaakt van een steen op als halfgeleidende materail die zij hebben showm als spoel Bobina, Kan anyopne raden wat dit Bobina spoel is en welk materiaal het is gemaakt of.I kan beeld van Bobina spoel plaatsen indien nodig.

Zeker een transformator, dus waarschijnlijk ferromagnetische (ferriet) materiaal, zoals etmabreu voorgesteld. De schakeling werkt door een constante gelijkspanning van de gelijkrichter (onderaan de pagina 1). De transformator circuit linksboven fungeert als een spanning accumulator. Zodra de spanning over de parallel caps voldoende hoog is, de vonkspleet (SG) voert en stuurt een stroompuls in de "Bobina" coil. Dit centrum-getapte coil / transformator veroorzaakt een grotere spanning verschijnt over de lamp terminals, de hoogspanningspuls nodig xenon verdeling maken en arc beginnen.

Zeker een transformator, dus waarschijnlijk ferromagnetische (ferriet) materiaal, zoals etmabreu voorgesteld. De schakeling werkt door een constante gelijkspanning van de gelijkrichter (onderaan pagina 1). De transformator circuit linksboven fungeert als spanningsdeler accumulator. Zodra de spanning op de parallel kappen voldoende hoog is, de vonkspleet (SG) voert en stuurt een stroomimpuls in de "Bobina" spoel. Dit centrum-getapte spoel / transformator zorgt voor een grotere spanning te verschijnen over de lamp terminals, dat is de hoge spanningspuls nodig is om de xenon uitsplitsing te maken en boog te starten.
Heel erg bedankt, maar wat voor soort ferriet kijken zal als een steen met twee uiteinden gepolijst als een vernikkelde metal.Can stelt u voor mij iets.

Thanks a lot, maar wat voor soort ferriet zal als een steen zien met twee uiteinden gepolijst als een vernikkelde metal.Can stelt u voor mij iets
Geen idee.. Ik zou gaan kijken op een andere plaats Xenon booglamp circuits en zien wat voor soort hardware die ze gebruiken voor de HV trafo.

Geen idee. Ik zou gaan kijken op een andere plaats Xenon booglamp circuits en zien wat voor soort hardware die ze gebruiken voor de HV trafo.
Thanks a lot Sir!

Ok ik ben ook proberen om uit te vinden de ferriet type, maar tot datum geen luck.Hope kun je wat informatie te krijgen.

Het materiaal is Mn-Zn voor Xenon trafo balast kern. Vorm en grootte moet overeenkomen nodig macht.

Materiaal is Mn-Zn voor Xenon trafo balast kern. Vorm en grootte moet overeenkomen nodig macht.
Ik heb het ferriet, maar het dosent werk zonder de coating op de top en we zijn niet in staat om te vinden wat voor soort coating wordt that.Kindly ome uitzichten over het te delen.

Er is een zilverlaag aan beide uiteinden van de ferrietstaaf en als we schillen deze laag uit het dosent werken.

Ik hoorde voor. Ik nu al een aantal xeno zonder problemen en natuurlijk zonder die speciale coating. U kunt zoeken Internet en kijken fabrikanten ontwerpen en kun je veel dingen en verschillende manieren hoe het te doen.

Ik hoorde voor. Ik nu al een aantal xeno zonder problemen en natuurlijk zonder die speciale coating. U kunt zoeken Internet en kijken fabrikanten ontwerpen en kun je veel dingen en verschillende manieren hoe het te doen.
Kan je raden me iets, ik heb een maritieme toepassingen dat is waarom ik zo bijzonder over de betrouwbaarheid ervan als ik wil alleen dat ontwerp die probleemloos werkt gratis doen!

Gelieve stel me geschikt materiaal van de Bobina, het is niet een ferrietkern, haar iets else.Please suggereren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back