onderbreken

E

ernytony

Guest
is het mogelijk om verhoging van de ruimte van het geheugen met betrekking tot een ruotine van iterrupt.

Het antwoord is JA.Maar de oplossing is verschillend, afhankelijk van de microprocessor die u gebruikt.In het geval van 8051 kunt u een JUMP ADDR aan het begin van het geheugen gekoppeld aan de interrupt handler en een ADDR kan een locatie waar je genoeg geheugen.Ik denk dat deze oplossing haalbaar moet zijn in alle gevallen.In het geval van sommige microcontrollers kan u een interrupt handler tafel waar u kunt het adres van het begin van de handler onderbreken onderbreken voor elke bron.

Belsugului

Hi ernytony,

Als je schrijft een programma onderbreken in een C-programma, samensteller wijst geheugen ruimte in microcontroller.

regrads,

Ik nu.
Ik zou meer geheugen toe te wijzen voor een interrupt.
Kan ik dit doen?
hoe?

Hi ernytony,

Wanneer een interrupt begint, Programma gaat in tegen dienst vector automatisch onderbreken, en u kunt een goto of springen commando.Dus programma takken van een interrupt subrutine.

Bijvoorbeeld, schrijf je een programma voor pic.En u gebruik maken van interne tijd onderbreken.Bij het programma wordt uitgevoerd, een tijd begint elk moment onderbreken dan programma teller toont 0x0004 interruptvector adresse en je kunt een opdracht schrijven aan filialen te onderbreken subrutine zoals goto TIME_INTERUPT.En microcontroller voert subritune tot terugkeer.Na terugkeer programma toont het adresse dat onderbreken begon.

regrads,

asahin11 wrote:

Hi ernytony,Wanneer een interrupt begint, Programma gaat in tegen dienst vector automatisch onderbreken, en u kunt een goto of springen commando.
Dus programma takken van een interrupt subrutine.Bijvoorbeeld, schrijf je een programma voor pic.
En u gebruik maken van interne tijd onderbreken.
Bij het programma wordt uitgevoerd, een tijd begint elk moment onderbreken dan programma teller toont 0x0004 interruptvector adresse en je kunt een opdracht schrijven aan filialen te onderbreken subrutine zoals goto TIME_INTERUPT.
En microcontroller voert subritune tot terugkeer.
Na terugkeer programma toont het adresse dat onderbreken begon.regrads,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back