Onderbreek programmeer-Help

R

Rohith_elec

Guest
Wat is het verschil tussen software en hardware interrupt onderbreken? wordt de software te onderbreken geactiveerd wanneer een voorwaarde in een code wordt voldaan? kan iemand een voorbeeld geven? dank u Rohith

Een voorbeeld van software te onderbreken: Wanneer de Timer 1 van PIC18F4620 overgelopen krijgt, dan automatisch de INTCONbits.TMR0IF op 1. Hardware-interrupt is meer als, indrukken van een toets demo boards (van een externe prikkels)

Wat bedoel je met een willekeurig aantal? Je hebt een hoge, lage prioriteit op de interrupts. U kunt ook een hoge-naar-laag of andersom!

ok, werd ik gevraagd dat de 5 verschillende drukknop en 5 verschillende acties op elkaar, zoals, het aansturen van een LED, een motor controleren, PWM op led enzovoort

Hmm dat je kan! Het besturen van een motor, zou PWM vergen veel van de codering, maar je kunt zeker doen!

Kan de onderstaande code kan worden gebruikt voor PWM? leegte PWM (int c) {output_high (PIN_B0); delay_us (30); output_low (PIN_B0); delay_us (c);} door het variëren van de vertraging, kunnen we de duty cycle?

Als het een functie dan moet je een "terugkeer;" aan het einde van de PWM-functie! Yup, ik zie geen reden dat niet zal werken.

voor een applicatie, zoals LED of motor, heb ik nodig om de frequentie in te stellen (PWM frequentie)?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back