Offset drift in Reference.

F

fredflinstone

Guest
Hoi,

Ik probeer te simuleren compenseren drift van de spanning referentie output in SPICE.Maar niet zeker of ik doe het goed.Ik denk dat de simulatie van de lage frequentie flikkering lawaai van de input buffer paar is de manier om te simuleren compenseren drift ..Heb ik hier?Is er nog andere factoren die de offset drift raakt?

Thanks in advance

fred

Offset en offset drift worden meestal beschouwd als DC parameters, terwijl de ruis is een AC-parameter.Dus ze zijn fundamenteel verschillend en toch niet gerelateerd.Offset drift zou worden geanalyseerd door de toepassing van temperatuur variatie in DC analyse.

Praktisch, zie ik een relatie van offset drift en lage frequentie ruis in zoverre, zoals de lage frequentie ruis waargenomen in een echt circuit wordt deels veroorzaakt door thermische fluctuaties, bijvoorbeeld als gevolg van de onderdelen die blootgesteld worden aan gedwongen en convectieve luchtstroom.Lawaai van deze effecten moet worden toegevoegd aan lage frequentie ruis specificatie, maar het is over het algemeen niet beschouwd simulatie modellen.Het effect is sterk met componenten die een aanzienlijke thermische drift als versterkers met individuele transistors hebben.Het kan ook een rol spelen in lage frequentie ruis van spanning referenties.

Hi FVM,

Thanks a lot ...

Ik probeerde de drift in simuleren compenseren met de tijd.Dus ik dacht als ik vinden het laagfrequente deel van flicker ruis die in feite geeft afbraak van transistors met de tijd.

als ik rechts je suggereren temp te vegen doen en vinden compenseren.Maar dit zal me drift over temp niet gecompenseerd drift met de tijd

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back