Oeps!

V

Vijay s

Guest
Vandaag realiseerde ik me dat ik heel slecht in i hardware design.since gericht op embedded software die ik nooit geleerd zelfs elementaire hardware design.now ik dan een hardware-ontwerp voor een van mijn project en ik ben geconfronteerd met veel problemen in mijn ontwerp .
gelieve jullie me helpen om de hardware zelfs ik vragen wat grappige vragen leren.

eerst wil ik weten hoe je een gereglementeerde macht supply.i ontwerp gebruikte lineaire toezichthouders als 7812 en 7805 tot 12V en 5v.the probleem hier is het aanbod genereert ondraaglijk heat.i gebruikt 12-0-12 transformator aan de toezichthouder te verstrekken.Ik wil weten hoe je een voeding ontwerp zonder warmte en ook wat moet de waarde van de filter condensator of en hoe de condensator value.actually het genereert warmte, zelfs zonder belasting belasting is aangesloten bij de warmte berekenen gaat onaantastbaar

hoop het antwoord van de deskundigen
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Uw transformator is 24VAC.De piek spanning 33.9V en de gelijkrichter brug daalt het tot ongeveer 31.9V die is veel te hoog voor een 12V regulator.

Als de regelaar heeft een stroom van 0,5 A dan zal het warmte met (31.9V - 12V) x 0.5A = 9.95W.Het moet een vrij grote heatsink.Zonder een last moet het niet warm worden, maar nauwelijks warm.

Probeer de helft van de transformator, 12VAC.Dan is de piek spanning 17.0V en de gelijkrichter brug reduceert het tot 15V, wat dicht bij het minimum toegestane ingangsspanning voor een 7812 zodat het filter condensator moet een vrij grote waarde aan het bedrag van de rimpel te verminderen hebben.
Als de huidige 0.5A is dan de 7812 verwarmt met (15V - 12V) x 0.5A = 1.5W.Het moet een kleine heatsink.Het zal niet warm worden zonder belasting.

De 7805 verwarmt ook met de spanning over het maal het huidige doorheen.

De condensatoren op de uitgangen van de regelgevende instanties moet minstens 0.1uF zoals aangegeven op de datasheets.

bedankt voor het beantwoorden van audio-goeroe ..en ook ik wil weten hoe de waarde van de filter condensator gebruiken we naast de brug diode berekenen

Als uw lichtnet frequentie is 50Hz vervolgens met een full-wave gelijkrichter de PP rimpel zal worden 1V als de huidige is 1A en de condensator is 10,000 uF.
Ik gebruik een grafiek voor mijn 60Hz netfrequentie:

Ik heb wat meer twijfels

hoe te berekenen systemen totale huidige consumption.assume dat mijn systeem heeft een microcontroller aangesloten op LCD-scherm en ongeveer 8 led.i zal blij zijn als iemand verklaart met circuit

Het totale stroomverbruik is gewoon de totale (voeg ze up) van de gebruikte stroom door de microcontroller die klein is, plus de gebruikte stroom door de LED's (die wordt bepaald door hun helderheid en als ze in serie), vermeerderd met de gebruikte stroom door het LCD-scherm (de backlight gebruikt veel stroom).

een ander
de winst van CE Afhankelijk configuratie transistor op

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back