nr. van apparaten in memeories

• Thread starter electronics_kumar
  • Start date
E

electronics_kumar

Guest
hoeveel nummers van tranisitors / Flipflop in een SRAM
hoeveel nummers van MOSFET in een DRAM

Hallo Kumar,

In een enkel SRAM geheugen cel, zijn er twee NAND of NOR-poorten.Je neemt gewoon het aantal transistors in een NAND of NOR-poort en vermenigvuldig dat met 2.Ik ben niet zo zeker met het DRAM-geheugen.Maar voor zover ik me herinner, de kolommen van een DRAM-geheugen aan elkaar zijn verbonden. (Ik weet niet zeker wih dit misschien wel de rijen).Thats waarom u opgevallen zijn vrij snel aan de inhoud van het geheugen te wissen, omdat ofwel de rijen of kolommen worden met elkaar verbonden.het aantal MOSFET in een DRAM-geheugen is niet gebaseerd op per cel, maar op basis per aantal kolommen (in het geval de kolommen met elkaar verbonden zijn) of het aantal rijen (voor het geval de rijen zijn verbonden).Het aantal kolommen geeft aan hoe groot is je geheugen woord en het aantal rijen geeft aan de memroy capaciteit.De MOSFET's worden gebruikt om de condensatoren vernieuwen in een kolom.

Zoals ik zei dat ik niet zo zeker met de DRAM, maar ik denk dat als ik het me herinnerde correct, thats de manier hoe de MOSFET's tellen in de DRAM

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back