Noodzaak van precisie voeding

A

avr_micro

Guest
Hi elk lichaam I schematische precisie voeding nodig voor het toevoeren A2D (5v aan de uitgang en kleine stroom, bijvoorbeeld 100 mA is voldoende) is het beter mogelijk maken van eenvoudige componenten (niet zeer ongebruikelijk chips of dure ICs). Kan iemand me helpen ?: cry: Met vriendelijke groet

Dat is goed en zeer good.but ik wil 5v of 2.5V aan de uitgang. Met vriendelijke groet

Als een mV of twee is geen probleem voor u, probeer dan LM317 (of LM317L) instelbare regelaar .. Met een vaste weerstand, twee multi-turn regelbare weerstanden en een schakelaar die u kunt aanpassen en selecteer 2.5V of 5V uitgangsspanning .. De LM317 is direct beschikbaar (en goedkoop) en informatie over het gemakkelijk kan worden gevonden op het web .. Groeten, IanP

Thanks.Is er goede precisie en volledig spanningsregelaar met LM317 of betere regulator? Ik wil uitgang van een meetcel die is verbonden met een versterker Instrument (AD620) en een gereguleerde en zeer stabiele voorziening noodzakelijk meten.

Voor een dergelijke precisie applicatie zou ik zeggen ga voor een echte referentie chip. Lineaire regelaar chips hebben een relatief slechte stabiliteit, slechte voor deze toepassing toch. Omdat u gaat gebruiken het alleen als referentie, is de chip niet meer nodig dan een paar mA van de uitgangsstroom. Probeer iets als TI's REF3025, of de duurdere REF3125. Er zijn ook andere onderdelen zoals de ISL60002 van Intersil of X60008-25, ook van Intersil. Vergeet niet Lineaire Tech en Analog Devices, evenals Maxim. Ze hebben allemaal goede referenties. Kijk op de websites. Als het ergste geval en u niet kunt vinden of het zich veroorloven een andere referentie, probeer dan op zijn minst een TL431, maar ik zou het niet aanraden.

Thanks.I gebruik AVR microcontroller voor dit project en deze micros hebben een interne referentie voltage.there is een question.is TL431 beter dan dit interne spanning referentie of niet? Met vriendelijke groet

Nu ik zie dat je nodig hebt om de output van een load cell te meten, kan ik backtrack. U kunt dit doen een ratiometrische meting, als de belasting cel werkt op 4 ~ 5V. In principe heb je de macht van de load cell van, zeg, 4V, met behulp van een eenvoudige regelaar, zoals de LM317 IanP voorgesteld. Dan moet je voeden deze zelfde spanning op de referentie-ingang van uw micro. Zorg ervoor dat u de micro configureren voor externe referentie. Nu de "referentie" en de uitgang van de brug spoor elkaar, zodat de meting niet meer beïnvloed door de nauwkeurigheid van de "referentie", wat nogal slecht, zolang het niet te snel verandert. Als het gewoon drijft met de temperatuur of veroudering, dat is prima. Als de belasting cel vereist een hoger voltage, zoals 10V, dan kunt u nog steeds gebruik maken van dit principe, maar je moet verdelen langs de 10V "referentie", met behulp van een stabiel en TRACKING divider, gebouwd met behulp van een weerstand netwerk met goede tracking. Een voorbeeld hiervan is de BI Techologies 664A weerstandsnetwerk die 5ppm volgen hebben. Merk op dat de absolute waarde tolerantie en tempcos niet belangrijk zijn, de tracking TK is. www.bitechnologies.com/pdfs/660.pdf

lieve, gebruik: LD1086:. van STMicroelectronics (SGS-Thomson) Drie terminal instelbare of vaste uitgangsspanning 2.5V, 2.85V, 3.3V, 3.6V, 5V, 8V, 12V.Low drop-out bij hoge stroom (1.3V @ 1,5 A), SMD pakketten beschikbaar. veel succes

Beste allemaal, Het is een oud gesprek. Maar ik doe het A2D project, dat zeer nauwkeurig stroomvoorziening nodig heeft. Op dit moment gebruik ik LM723 met LM336-2.5 of LM336-5.0 voor positif ingangsreferentie (+ IN). Om de output aan te passen, gebruik ik multiturn en voeden de negatief ingangsreferentie (-IN). Het is vrij goed voor lees dan 1mV spanning verandert. Ik denk dat ik veel betere regelgeving te krijgen als ik het vaste spanning aan de uitgang is voeding voor de-IN direct. De latere configuratie met vaste uitgang is gelijk aan spanningsvolger circuit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back